Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43505
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:26:43Z-
dc.date.available2022-05-17T12:26:43Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.isbn2146-796X-
dc.identifier.isbn2146-7978-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43505-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarında düşünme stillerinin amaç yönelimleri ve her iki değişkenin birlikte akademik başarı üzerindeki yordayıcı etkilerini incelemektir. Araştırmaya Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde farklı bölümlerde öğrenim gören 270 öğrenci katılmıştır. Veritoplama araçları olarak Düşünme Stilleri ve Amaç Yönelimleri Ölçekleriile Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Korelasyon analizi sonuçları düşünme stilleri, amaç yönelimleri ve akademik başarı arasında anlamlı ilişkilerolduğunu göstermiştir. Yapılan regresyon analizinde düşünme stillerininamaç yönelimlerini ve her iki değişkenin birlikte akademik başarıyı anlamlı olarak yordadığı görülmüştür. Bu bağlamda I. Tip düşünme stillerindenhiyerarşik ve liberal stiller öğrenme amaç yöneliminin, yargısal stil ise performans amaç yöneliminin; II. Tip düşünme stillerinden muhafazakar düşünme stili kaçınma amaç yöneliminin anlamlı yordayıcıları olmuştur. Ayrıca, akademik başarının en güçlü yordayıcılarının öğrenme ve kaçınmaamaç yönelimleri olduğu bulgulanmıştır. Araştırmada, elde edilen sonuçlareğitimciler açısından tartışılmış ve önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmen adaylarında düşünme stilleri, yönelimleri ve akademik başarı arasındaki yordayıcı ilişkilerin analizien_US
dc.title.alternativePredictive Analysis Among Thinking Styles, Goal Orientations and Academic Achievement of Student Teachersen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage62 - 71-
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid261786en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf200.91 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.