Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43526
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kapıkıran, Şahin | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:26:45Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:26:45Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1307-4474 | - |
dc.identifier.issn | 1307-4474 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43526 | - |
dc.description.abstract | Bazı ebeveynler daha iyi bir eğitim için çocuklarına destek sunabilirler. Ancak bazıebeveynler çocuklarının daha iyi bir eğitim alması için en iyi yolun baskı olduğunudüşünebilir. Bu araştırma, ebeveynlerin bu iki yoldan birini tercihi ile ortaya çıkabilecek,olumlu olumsuz sonuçları belirlemeye dönük bir ölçme aracının geliştirilmesine yöneliktir.Bu amaçla iki farklı çalışma yapılmıştır. Bu çalışmaların katılımcıları birinci çalışmada 536,ikinci çalışmada 529 ortaokul ve lise öğrencisidir. Çalışma verileri Denizli il merkezindebulunan ortaokul ve liselerden elde edilmiştir. Birinci çalışma verileriyle ölçeğin faktör yapısıve iç tutarlığı hesaplanmıştır. İkinci çalışmada, ölçeğin bileşen ve ayırt edici geçerliğiyapılmıştır. Çalışmada, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Başarı Yönelimleri Ölçeği, İçselMotivasyon Ve Sınav Kaygısı İçin Motivasyon Ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği alt ölçekleriile birlikte öğrencilerin not ortalamaları kullanılmıştır. Sonuçta, Ebeveyn Akademik BaşarıBaskısı ve Desteği Ölçeği'nin (EABBDÖ) hem ortaokul ve hem de lise öğrencileri içinEbeveyn Akademik Başarı Baskısı Ölçeği (EABBÖ) ve Ebeveyn Akademik Başarı DesteğiÖlçeği (EABDÖ) geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçebilecek nitelikte bir ölçme aracı olduğusaptanmıştır | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ege Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ebeveyn Akademik Başarı Baskısı ve Desteği Ölçeğinin Psikometrik Değerlendirmeleri ve Yapısal Geçerlik: Ortaokul ve Lise Öğrencileri | en_US |
dc.title.alternative | Parent Academic Achıevement Pressure and Support Scale Psychometric Assessment and Construct Validity: Amongst Secondary School and High School Students | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 62 - 83 | - |
dc.identifier.startpage | 62 | en_US |
dc.identifier.endpage | 83 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 215197 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (8).pdf | 124 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
130
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
44
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.