Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43526
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKapıkıran, Şahin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:26:45Z-
dc.date.available2022-05-17T12:26:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43526-
dc.description.abstractBazı ebeveynler daha iyi bir eğitim için çocuklarına destek sunabilirler. Ancak bazıebeveynler çocuklarının daha iyi bir eğitim alması için en iyi yolun baskı olduğunudüşünebilir. Bu araştırma, ebeveynlerin bu iki yoldan birini tercihi ile ortaya çıkabilecek,olumlu olumsuz sonuçları belirlemeye dönük bir ölçme aracının geliştirilmesine yöneliktir.Bu amaçla iki farklı çalışma yapılmıştır. Bu çalışmaların katılımcıları birinci çalışmada 536,ikinci çalışmada 529 ortaokul ve lise öğrencisidir. Çalışma verileri Denizli il merkezindebulunan ortaokul ve liselerden elde edilmiştir. Birinci çalışma verileriyle ölçeğin faktör yapısıve iç tutarlığı hesaplanmıştır. İkinci çalışmada, ölçeğin bileşen ve ayırt edici geçerliğiyapılmıştır. Çalışmada, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Başarı Yönelimleri Ölçeği, İçselMotivasyon Ve Sınav Kaygısı İçin Motivasyon Ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği alt ölçekleriile birlikte öğrencilerin not ortalamaları kullanılmıştır. Sonuçta, Ebeveyn Akademik BaşarıBaskısı ve Desteği Ölçeği'nin (EABBDÖ) hem ortaokul ve hem de lise öğrencileri içinEbeveyn Akademik Başarı Baskısı Ölçeği (EABBÖ) ve Ebeveyn Akademik Başarı DesteğiÖlçeği (EABDÖ) geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçebilecek nitelikte bir ölçme aracı olduğusaptanmıştıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEbeveyn Akademik Başarı Baskısı ve Desteği Ölçeğinin Psikometrik Değerlendirmeleri ve Yapısal Geçerlik: Ortaokul ve Lise Öğrencilerien_US
dc.title.alternativeParent Academic Achıevement Pressure and Support Scale Psychometric Assessment and Construct Validity: Amongst Secondary School and High School Studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage62 - 83-
dc.identifier.startpage62en_US
dc.identifier.endpage83en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid215197en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (8).pdf124 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

130
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.