Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43538
Title: | Erken Çocukluk Döneminde Çocuk-Ebeveyn Birlikte Okuma Etkinliklerinin İncelenmesi | Other Titles: | Examination Of Child-Parent Shared Reading Activities In Early Childhood Period | Authors: | Erdoğan, Nesrin Işıkoğlu | Keywords: | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Kadın Araştırmaları | Abstract: | Bu araştırmanın amacı ebeveynlerin çocuklarıyla birlikte gerçekleştirdikleri okuma etkinliklerini incelemektir. Bu bağlamda, Çocuk-Ebeveyn Birlikte Okuma Etkinlikleri (ÇEBOE)" aracı geliştirilmiş ve ebeveyn özelikleri ve okuma alışkanlıkları ile ÇEBOE arasındaki ilişki saptanmıştır. Araştırmaya okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukları olan 348 ebeveyn katılmıştır. Veriler ÇEBOE ölçeği ile toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda ebeveynlerin etkileşimli okuma, okuma faaliyetleri ve okuma yazmanın önemi boyutlarını "ara sıra", "okumaya model olma ve okuma yazma öğretimi alt boyutlarını "nadiren" gerçekleştirdikleri ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte ÇEBOE ile ebeveynlerin eğitim ve gelir düzeyleri ve kitap okuma alışkanlıkları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki saptanmıştır | URI: | https://hdl.handle.net/11499/43538 | ISSN: | 1300-8811 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (9).pdf | 318.08 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
174
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
94
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.