Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43540
Title: Self-Efficacy Beliefs of Teacher Candidates on Readiness to Teaching Profession at a University in Turkey
Other Titles: Türkiye'de Bir Üniversitedeki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Girişte Özyeterlik İnanışları
Authors: Doğutaşa, Aysun
Abstract: Bu çalışma, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine girişte öz-yeterlik inanışlarına odaklanmaktadır. Çalışmanın örneklemi 2013-2014 akademik yılında Türkiye'deki bir üniversitenin üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinde oluşmaktadır. 441 öğretmen adayı çalışmaya katılmıştır. Öğretmen adayları eğitim fakültesinin farklı bölümlerindendir. Veriler yapılandırılmış anket kullanılarak toplanmıştır. Veriler SPSS kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar gösterdi ki Türkiye'de bir üniversitedeki öğretmen adayları, kişisel olarak öğretime hazır olduklarını düşünmektedirler. Ayrıca, Türkiye'de bir üniversitedeki öğretmen adayları, mezuniyetten sonra öğretime hazır olduklarını konusunda güçlü öz-yeterlik inanışına sahiptirler
URI: https://hdl.handle.net/11499/43540
ISSN: 2147-6152
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

18
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.