Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43575
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gökkaya, Füsun | - |
dc.contributor.author | Özdel, Osman | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:27:49Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:27:49Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 1302-6631 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43575 | - |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmada temel amaç, mesleksel tükenmişliği azaltmada psikodrama terapisinin etkinliğini araştırmaktır. Bunun yanında mesleksel tükenmişliğin azalmasıyla beraber yaşam doyumunda artış ve depresif ruh durumu ile umutsuzluk düzeyinde bir azalmanın ortaya çıkması beklenmiştir. Yöntem: Psikodrama terapisi yöntemi ile yapılan çalışma, rehber öğretmenlerle, haftada bir, 16 oturum şeklinde ve her oturum dört saat olmak üzere yürütülmüştür. Çalışma 14 rehber öğretmenle tamamlanmıştır. Grup üyeleri psikoloji ve psikolojik danışmanlık bölümü mezunudur. Çalışma öncesi ve sonrası rehber öğretmenlerin Maslach Tükenmişlik Ölçeği (MTÖ), Yaşam Doyumu Ölçeği (YDÖ), Beck Depresyon Ölçeği (BDÖ) ve Beck Umutsuzluk Ölçeğini (BUÖ) doldurmaları sağlanmıştır. Ayrıca açık uçlu sorulardan oluşan 'Sonuç Değerlendirme Formu' kullanılmıştır. Çalışma sonrasında rehber öğretmenlerdeki değişimler ölçek puanlarının karşılaştırılması ve sonuç değerlendirme formunun yanıtları ile değerlendirilmiştir. Sonuçlar: Rehber öğretmenlerin MTÖ'den ve YDÖ'den aldıkları terapi öncesi ve sonrası toplam puanları arasındaki farkın istatiksel olarak anlamlı olduğu bulunmuştur. BDÖ ve BUÖ toplam puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılaşma görülmemiştir. BDÖ toplam puanlarında ise ön test ve son test ölçümleri arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı olmasa da, dikkate değer bir azalma görülmüştür. Tartışma: Araştırma bulguları daha önce yapılan araştırma bulguları ile birlikte tartışılıp yorumlanmıştır. Mesleksel tükenmişliği azaltmada psikodrama terapisinin kullanılabilir bir yöntem olduğu görülmüştür. Daha geniş bir rehber öğretmen grubuyla ve kontrol gruplarıyla karşılaştırma yapılacak benzer çalışmaların yararlı olacağı düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Anadolu Psikiyatri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.title | Rehber öğretmenlerin mesleksel tükenmişliğini azaltmada psikodramanın etkinliği | en_US |
dc.title.alternative | The effectiveness of psychodrama therapy in reducing school counselors' occupational burnout | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 354 - 361 | - |
dc.identifier.startpage | 354 | en_US |
dc.identifier.endpage | 361 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 203812 | en_US |
local.message.claim | 2023-05-16T13:18:15.012+0300|||rp00008|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None | * |
local.message.claim | 2023-05-16T13:18:17.297+0300|||rp00008|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None | * |
local.message.claim | 2023-05-16T13:18:17.297+0300|||rp00008|||submit_approve|||dc_contributor_author|||None | * |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
crisitem.author.dept | 14.02. Internal Medicine | - |
Appears in Collections: | Tıp Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (12).pdf | 235.12 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
42
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
18
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.