Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43614
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErturan, Gökçe-
dc.contributor.authorMülazımoğlu Ballı, Özgür-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:23Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:23Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1300-3119-
dc.identifier.issn2667-6672-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43614-
dc.description.abstractB u çalışmanın amacı beden eğitimi ortamında algılanan motivasyonel iklimin, kendini fiziksel algılama üzerine tahmin edici etkisini araştırmaktır. Kesitsel nitelikteki bu araştırmanın örneklem grubunu oluşturan 2680 öğrenci (1378 kız, 1291 erkek) 14 farklı devlet lisesinden (1088 9. sınıf, 832 10. sınıf, 592 11. sınıf ve 157 12. sınıf) uygun örnekleme ile seçilmiştir. "Üçlü Motivasyonel İklim Ölçeği" ve "Kendini Fiziksel Algılama Envanteri" öğrencilere sınıf ortamında uygulanmıştır. Aşamalı çoklu doğrusal regresyon analizi sonuçları, lise beden eğitimi ortamında motivasyonel iklimin, ergenlerin kendilerini fiziksel olarak algılamalarının beş farklı boyutunun tahmin edicisi olduğunu ortaya koymuştur. MANOVA sonuçları, algılanan motivasyonel iklim ve kendini fiziksel algılama düzeyinde sınıf ve cinsiyete göre anlamlı fark olduğunu ortaya koymuştur. Çok değişkenli regresyon modelleri, öğrencilerin beden eğitimi dersindeki performans kaçınımı iklimi algısı arttıkça algılanan vücut çekiciliği ve fiziksel öz-saygı düzeylerinin de düştüğünü ortaya koymuştur. Beden eğitimi öğretmenlerine, öğrencilerin performans kaçınımı iklimi algılarını destekleyen öğrenme ortamları yaratacak uygulamalardan kaçınmaları önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofSpor Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBeden Eğitiminde Motivasyonel İklimin Ergenlerin Kendini Fiziksel Algılama Düzeyleri Üzerine Yordayıcı Etkisien_US
dc.title.alternativePredictive Effect of Motivational Climate on Adolescents' Physical Self-Perception in Physical Educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1 - 10-
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage10en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid243817en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept18.01. Physical Education and Sports-
crisitem.author.dept18.02. Recreation-
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (12).pdf134.32 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.