Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43640
Title: SEVİMLİLİK ALGISININ SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ: DENİZLİ'DE BİR ARAŞTIRMA
Other Titles: IMPACT OF CUTENESS PERCEPTION ON BUYING BEHAVIOUR: A RESEARCH IN DENİZLİ
Authors: Adıgüzel, Deniz Ünal
Barutçu, Süleyman
Keywords: İş;İşletme Finans;İletişim;İktisat;İşletme;Halkla İlişkiler
Abstract: Tüketici satın alma davranışlarına etki etmesi ve işletmeler tarafından farklılaşma aracı olması nedeniile sevimlilik kültürü ve sevimli pazarlama yaklaşımları pazarlama literatüründe önemli hale gelmiştir.Bu çalışmanın kavramsal analiz bölümünde, sevimlilik, sevimlilik kültürü, pazarlamada sevimlilik vesevimli pazarlama konuları açıklanmış, araştırma bölümünde ise tüketicilerin sevimli ürünlere yöneliktutumları ve sevimli ürünlerin satın alma davranışlarına etkisi sevimli ürünlerin kalite algısı, fiyatı,sosyal etki ve duygusal etki çerçevesinde analiz edilmiştir. 404 katılımcı ile yapılan araştırmasonuçlarına göre; katılımcıların (1) sevimli ürünlere yönelik olumlu bir tutuma sahip olduğu, (2) sevimliürünlere karşı olan tutumlarının duygusal ve sosyal etkilerden etkilendiği ve (3) satın alma tercihlerindeise sevimli ürünleri pahalı ve düşük kaliteli değerlendirdikleri belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarıışığında sevimli ürünler için en olumlu tutum gösteren tüketicilerin özellikleri açıklanmış ve pazarlamayöneticilerine önerilerde bulunulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/43640
ISSN: 1302-1842
2587-005X
Appears in Collections:Bekilli Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

20
checked on May 6, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.