Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43645
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKasap, Demet-
dc.contributor.authorKırmızı, Fatma Susar-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:27Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:27Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1305-5429-
dc.identifier.issn1306-7850-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43645-
dc.description.abstractBilgi kaynaklarının hızla arttığı günümüzde bilgiye ulaşmak için okumak bir gereklilik haline gelmiştir. Bu noktada ilkokul çağından başlayarak bireylere iyi birer okuyucu olma alışkanlığının kazandırılmasının önemi ortaya çıkmaktadır. Yaratıcı okuma bireylerin okuma sürecine etkin olarak katılmalarını gerektiren ve okuma sürecinde yaratıcılık, hayal gücü, eleştirel düşünme gibi becerilerini kullanmalarını sağlayan bir okuma yaklaşımıdır. Bu çalışmada, yaratıcı okuma sürecinin değerlendirilmesine ilişkin bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Denizli ili merkez ve ilçelerinde yer alan çeşitli ilkokulların 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 250 öğrenci oluşturmuştur. Ölçeğin yapı geçerliği için verilere faktör analizi uygulanmış ve üç boyut olduğu belirlenmiştir. Faktör yük değeri 0,40'ın altında olan maddeler elenmiştir. Birinci boyutta yer alan maddelerin faktör yük değerleri 0,95 ile 0,53; ikinci boyutta yer alan maddelerin faktör yük değerleri, 0,89 ile 0,70; üçüncü boyutta yer alan maddelerin faktör yük değerleri ise 0,76 ile 0,43 arasında değişmektedir. Yapılan analizler sonucunda 28 maddeden ve boyuttan oluşan "Yaratıcı Okuma Sürecini Değerlendirme Ölçeği (YODÖ)" ortaya çıkmıştır. Verilere uygulanan faktör analizi sonrasında, Cronbach's Alpha güvenirlik katsayısının 0,86 olduğu belirlenmiştir. Splitt-half modeline göre yapılan güvenirlik analizinde ölçek iki gruba ayrılmış, birinci grubun Alpha değeri 0.81, ikinci grubun Alpha değeri ise 0.86 olarak bulunmuştur. Elde edilen sonuçlara göre ölçeğin güvenilir bir ölçek olduğunu söylemek mümkündüren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleYaratıcı Okuma Sürecini Değerlendirme Ölçeği: Geçerlik Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.title.alternativeDeveloping The Creative Reading Assessment Scale: Validity and Reliabilityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage166 - 175-
dc.identifier.startpage166en_US
dc.identifier.endpage175en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid258616en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (15).pdf319.17 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on May 27, 2024

Download(s)

6
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.