Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoğlu Erdoğan, Nesrin-
dc.contributor.authorŞimşek, Zeynep Ceren-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:28Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:28Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43654-
dc.description.abstractDiyaloğa dayalı kitap okumanın 48-66 ay çocuğunun ifade edici dil gelişimine olan etkisini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada tek grup öntest-sontest deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Bu kapsamda; Denizli il merkezinde yer alan bir ilkokul bünyesindeki anasınıfına devam eden 48-66 ay grubundan 9'u kız 9'u erkek olmak üzere toplam 18 çocuk çalışmaya dâhil edilmiştir. Deney grubunda yer alan çocukların tamamına çalışmaya başlamadan önce TEDL-3 testi ön test uygulanmış ve doğal dil örneği alınarak OSU (ortalama sözce uzunluk) değerleri belirlenmiştir. Çalışmanın ikinci kısmında ise yine çocuklardan alınan doğal dil örnekleri cümle biçimbirimlerine ayrılarak incelenmiş; ögelerinin dizilişlerine göre (kurallı, devrik) ve yüklemlerine göre cümlelerin (isim, fiil cümleleri) kullanım oranları belirlenmiştir. Öntest sonuçları çocukların uygulamalar başlamadan önce benzer dil seviyelerine sahip olduklarını ve birbirine benzer cümle yapılarına hâkim olduklarını göstermektedir. Uygulamalar 10 hafta sürmüştür. Çalışma grubunda yer alan çocuklara, haftada 3 kitap olmak üzere toplam 24 kitap diyaloğa dayalı yöntem kullanılarak araştırmacı tarafından okunmuştur. Uygulamalarda kullanılan kitapların; içerik ve biçim özellikleri olarak çocukların yaş grubuna uygun olarak seçilmesine dikkat edilmiştir. Uygulamaların ardından gruptaki çocukların tamamına tekrar aynı testler sontest olarak uygulanmış ve aradaki farkın anlamlı olup olmadığına bakılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar; diyaloğa dayalı kitap okumanın; çocukların ifade edici dil gelişimlerini olumlu yönde etkilediğini ve çocukların kullandığı cümle yapılarını anlamlı derecede arttırdığını göstermektediren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDİYALOĞA DAYALI OKUMANIN 48-66 AY GRUBU ÇOCUKLARININ İFADE EDİCİ DİL BECERİLERİNE OLAN ETKİSİen_US
dc.title.alternativeTHE EFFECTS OF DIALOGIC READING TECHNIQUES TO EXPRESSIVE LANGUAGE DEVELOPMENT OF 48-66 MONTHS CHILDRENen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue34en_US
dc.identifier.startpage381 - 394-
dc.identifier.startpage381en_US
dc.identifier.endpage394en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid269252en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (18).pdf410.79 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.