Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43684
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Türkay Nuri-
dc.contributor.authorYalçın, Nesrin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:32Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:32Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1308-2922-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43684-
dc.description.abstractBu çalışma, okul yöneticilerinin, kadın okul yöneticiler hakkındaki görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan bir çalışmadır. Çalışmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 101 okul yöneticisinden oluşmaktadır. Araştırma için gereksinim duyulan verileri derlemek amacıyla araştırmacılar tarafından geliştirilen 20 sorudan oluşan bir ölçme aracı kullanılmıştır. Okul yöneticilerinin görüşleri; yöneticilerin cinsiyet, branş ve mezun olduğu okul gibi iki kategorili değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği t-testi ile test edilmiştir. Yöneticilerin görüşlerinde okul türü ve kıdem özelliklerine göre farklılık olup olmadığı ise, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ile sınanmıştır. Ayrıca verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri verilmiştir. Araştırmaya katılan yöneticilerin, kadınların yöneticilik rollerini yerine getiremedikleri anlamını taşıyan olumsuz maddelere genel anlamda az katıldıkları görülmektedir. Katılımcılar, kadın okul yöneticilerininduygusal bir yapıya sahip olduğunu düşünmemektedirler. Ayrıca olaylara daha duygusal yaklaştıkları, herhangi bir kriz anında yeterince soğukkanlı olmadıkları, çoğunlukla yönetici olmaktan kaçındıkları fikrine de çok fazla katılmadıkları anlaşılmaktadır. Kadınların yöneticilik için teşvik edilmeye, cesaretlendirilmeye, belki de pozitif bir ayrımcılığa gereksinimlerinin olduğu söylenebilir. Bu nedenle; kadın çalışanları potansiyel yönetici olarak görüp, ilerlemeleri için gerekli olanaklar sağlanmalıdıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleOKUL YÖNETİCİLERİ GÖZÜNDEN KADIN OKUL YÖNETİCİLERİen_US
dc.title.alternativeWOMEN SCHOOL PRINCIPALS IN THE EYES OF SCHOOL PRINCIPALSen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage353 - 366-
dc.identifier.startpage353en_US
dc.identifier.endpage366en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid271165en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextNo Fulltext-
item.grantfulltextnone-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.