Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43754
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErdoğan, Nesrin Işıkoğlu-
dc.contributor.authorYoleri, Sibel-
dc.contributor.authorTetik, Gamzegül-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:33:41Z-
dc.date.available2022-05-17T12:33:41Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1302-8944-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43754-
dc.description.abstractEbeveyn-çocuk arasındaki ilişki, çocuğun ve ebeveynin karşılıklı gerçekleşmektedir. Bu süreç çocuk ve ebeveynin farklı özelliklerinden etkilenmektedir. Bu araştırmanın amacı, ebeveyn tutumları ile çocukların mizaç özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Bu bağlamda, demokratik, otoriter, izin verici ve aşırı koruyucu ebeveyn tutumları ile çocukların sıcakkanlılık, sebatkarlık, ritmiklik ve tepkisellik olarak belirlenen mizaç özellikleri arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Çalışmaya, Denizli ve Uşak illerinden 261 okul öncesi dönem çocuğu ve anneleri katılmıştır. Veri toplama aracı olarak, "Kişisel Bilgi Formu", "Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ve "Çocuklar İçin Kısa Mizaç Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, demokratik tutum ile çocukların mizaç özelliklerinden "sebatkarlık" ve "ritmiklik" arasında istatistiksel olarak anlamlı pozitif yönlü bir ilişki olduğunu otoriter tutumla ise negatif yönlü bir ilişki olduğunu göstermiştir. "sebatkarlık" ve "ritmiklik" demokratik tutumu, tepkisellik mizaç özelliğinin ise otoriter tutumu olumlu yönde yordadığı saptanmıştır. özelliklerinin izin verici ve aşırı koruyucu ebeveyn tutumlarının anlamlı yordayıcıları olmadığı belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectAile Çalışmaları;Psikolojien_US
dc.titleEbeveyn Tutumlarının Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Mizaç Özellikleri İle İlişkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the Relationships between Children's Temperament and Parents' Child Rearing Attitudes in Early Childhood Perioden_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage226 - 239-
dc.identifier.startpage226en_US
dc.identifier.endpage239en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid243203en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

134
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.