Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43762
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erökten, Seçil | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:34:29Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:34:29Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7456 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7456 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43762 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının cinsiyet ve mezun oldukları okul türleriyle ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırma; 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 1. sınıf ders programında yer alan kimya dersine devam eden 99 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Hançer, Uludağ ve Yılmaz (2007) tarafından geliştirilen "Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin tutum puanlarının cinsiyet ve mezun oldukları okul türlerine göre farklılık gösterip göstermediği bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin kimya dersine yönelik olumsuz tutuma sahip oldukları, bu olumsuz tutumlarının cinsiyet ve mezun oldukları okul türüne göre de değişmediği gözlenmiştir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | International Journal of Assessment Tools in Education | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutumları | en_US |
dc.title.alternative | Pre-service Elementary Teachers’ Attitudes Towards Chemistry Course | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 115 - 121 | - |
dc.identifier.startpage | 115 | en_US |
dc.identifier.endpage | 121 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 256546 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.