Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43762
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErökten, Seçil-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:29Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:29Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2148-7456-
dc.identifier.issn2148-7456-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43762-
dc.description.abstractBu araştırma, Sınıf Öğretmenliği öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının cinsiyet ve mezun oldukları okul türleriyle ilişkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırma; 2015-2016 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 1. sınıf ders programında yer alan kimya dersine devam eden 99 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Hançer, Uludağ ve Yılmaz (2007) tarafından geliştirilen "Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin tutum puanlarının cinsiyet ve mezun oldukları okul türlerine göre farklılık gösterip göstermediği bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans analizi ile incelenmiştir. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin kimya dersine yönelik olumsuz tutuma sahip oldukları, bu olumsuz tutumlarının cinsiyet ve mezun oldukları okul türüne göre de değişmediği gözlenmiştiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Assessment Tools in Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleSınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Kimya Dersine Yönelik Tutumlarıen_US
dc.title.alternativePre-service Elementary Teachers’ Attitudes Towards Chemistry Courseen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage115 - 121-
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage121en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid256546en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextnone-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.