Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43763
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Süral, Serhat | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:34:29Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:34:29Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7456 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7456 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43763 | - |
dc.description.abstract | Sürecin en kritik öğesi durumunda olan ölçme değerlendirme, öğretmenler tarafından sorunsuzca uygulanabilmesi gerekliliği göz önünde bulundurulduğunda eğitim fakültelerinde bu dersin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi, daha da önemlisi gelecek nesilleri yetiştirecek olan öğretmen adaylarının ölçme değerlendirmeye yönelik olumlu ya da olumsuz düşüncelerinin neler olduğunun belirlenmesi gerekmektedir. Eğitim fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme dersine yönelik farklı boyutlardan ele alınarak ne gibi düşüncelere sahip olduğunu görebilmek adına ölçme değerlendirme dersine yönelik düşünceler ölçeği geliştirilmesi bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 2016-2017 eğitim öğretim yılında eğitim fakültesindeki öğrenim görmekte olan tüm anabilim dallarındaki öğrencilere ulaşılmaya çalışılmış ve 433 öğretmen adayına ulaşılmıştır. Çalışmada Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) analizi yapılmıştır. Öğretmen adaylarının ölçme değerlendirme dersine yönelik düşüncelerin ölçülmek istendiği ölçekte, dersin gerekliliği dersin içeriği ve son olarak öğretim elemanı şeklinde 3 alt boyut yer almaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | International Journal of Assessment Tools in Education | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Yükseköğretimde Ölçme Değerlendirme Dersine Yönelik Düşünceler Ölçeği Geliştirme Çalışması | en_US |
dc.title.alternative | The Development Study of Thoughts Scale Towards Measurement and Assessment Course on High Education | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 79 | en_US |
dc.identifier.endpage | 95 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 249669 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | none | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | No Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.