Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43793
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzaltun Çelik, Aytuğ-
dc.contributor.authorBukova, Esra Güzel-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:33Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:33Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1305-5429-
dc.identifier.issn1306-7850-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43793-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğrenci düşüncesi bilgisinin gelişimine yönelik ders imecesi döngüsüne katılan üç matematik öğretmeninin köklü ifadelerin öğretimine ilişkin geliştirdikleri ders planlarını incelemektir. Durum çalışması desenine dayalı gerçekleştirilen çalışmanın katılımcılarını bir lisede görev yapmakta olan üç matematik öğretmeni oluşturmuştur. Çalışmanın verileri ders imecesinin ilk döngüsü kapsamındaki öğretmenlerin planlama ve revizyon toplantılarındaki grup görüşmeleri, iki saati araştırma dersi ve iki saati revizyon dersi olmak üzere dört saatlik derslere ilişkin hazırlanan ders planları, bu derslere yönelik gözlemler ve öğretmenlerin yansıtıcı günlükleridir. Veriler betimsel analiz yöntemiyle ders planının giriş, geçiş-geliştirme ve kapanış aşamaları bağlamında analiz edilmiştir. Öğretmenler, araştırmacılar tarafından alan yazından yararlanılarak hazırlanan öğrenci düşüncelerine odaklanmaya yönelten ders planı kılavuzunu kullanarak köklü ifadelerin öğretimine ilişkin bir ders planı hazırlamışlardır. Bir öğretmenin hazırlanan planı araştırma dersinde uygulaması ve diğer öğretmenlerin ve araştırmacıların öğrencilere odaklanarak dersi gözlemlemesi sonrasında yapılan yansıtmalarla plan gözden geçirilmiş ve geliştirilmiştir. Geliştirilen planın ders imecesinin revizyon dersinde uygulanmasından sonra yapılan yansıtma ve geliştirme sürecinde plan üzerinde yeni düzeltmeler yapılıp köklü ifadelerin öğretimine ilişkin nihai bir plan ortaya koyulmuştur. Ortaya koyulan ders planının hem köklü ifadelerin öğretiminde hem de öğrenci düşüncelerine odaklanan bir dersin planlanmasında matematik öğretmenlerine ve araştırmacılara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematik Öğretmenlerinin Ders İmecesi Kapsamında Köklü İfadelerin Öğretimine İlişkin Oluşturdukları Ders Planıen_US
dc.title.alternativeThe Mathematics Teachers' Lesson Plan Related to Teaching Radical Expressions During the Lesson Studyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage561 - 594-
dc.identifier.startpage561en_US
dc.identifier.endpage594en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid258083en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on May 27, 2024

Download(s)

16
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.