Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43797
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGülşen, Celal-
dc.contributor.authorDemir, Mehmet-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:34Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:34Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1305-7766-
dc.identifier.issn2587-2451-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43797-
dc.description.abstractBu araştırmayla, "ilk ve ortaokullarda görev yapan yöneticilerin yöneticilik işlevlerini yerine getirirken gösterdikleri liderlik stilleri ile çoklu zeka kuramına göre sahip oldukları zeka alanları arasındaki ilişkinin tespit edilmesi" amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2012-2013 öğretim yılında Nevşehir ilinde bulunan resmi ilkokul ve ortaokullarda görevli müdür ve müdür yardımcıları oluşturmaktadır. Araştırmada "Kişisel Bilgi Formu" ile birlikte zeka alanlarını tespit etmek için 80 sorudan oluşan "Çoklu Zeka Alanları Değerlendirme Ölçeği" ve yöneticilerin liderlik stillerini tespit etmek için 20 sorudan oluşan "Grup Etkililiği" anketi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS paket programı ile analiz edilerek, demografik değişkenlere ait bulgular "dağılımı tanımlayıcı istatistikler" yoluyla, yöneticilerin zeka türleri ile ilgili değerlendirmeleri ile okul liderlik stilleri ise, "tanımlayıcı istatistikler" kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda yöneticilerin sahip oldukları Çalışmayı Kolaylaştırıcı, Amacı Vurgulayıcı, Etkileşimi Kolaylaştırıcı ve Destekleyici liderlik stillerinin sözel, mantıksal, bedensel, sosyal, içsel ve doğa zeka türleri ile orta seviyeli, görsel ve müziksel zeka türleri ile düşük seviyeli pozitifdoğrusal ilişkisi olduğu belirlenmiştiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİLK VE ORTAOKUL YÖNETİCİLERİNİN ÇOKLU ZEKA ALANLARI İLE LİDERLİK STİLLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİen_US
dc.title.alternativeTHE RELATIONSHIP BETWEEN MULTIPLE INTELLIGENCE FIELDS AND LEADERSHIP STYLES OF PRIMARY AND SECONDARY SCHOOL DIRECTORSen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage275 - 295-
dc.identifier.startpage275en_US
dc.identifier.endpage295en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid273671en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (12).pdf420.07 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

4
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.