Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43798
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Huz, Çiğdem | - |
dc.contributor.author | Cevher Kalburan, Fatma Nilgün | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:34:34Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:34:34Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | - |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43798 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, eko-okul olan ve eko-okul olmayan anaokullarının bahçelerinin fiziksel özelliklerini belirlemek ve öğretmenlerin bu özellikler ile bahçe kullanımı hakkındaki görüşlerini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu çalışmada karma yöntem araştırmalarından eşzamanlı iç içe geçmiş desen kullanılmıştır. Araştırmaya Denizli il ve ilçelerinde bulunan toplam 18 resmi bağımsız anaokulu (dokuz eko-okul olan, dokuz eko-okul olmayan anaokulu) dâhil edilmiştir. Araştırmanın verileri Öğretmen Soru Formu, Okul Gözlem Formu, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu, okul bahçesinin fotoğrafları, video kayıtları ve Okul Bahçesini Tanımlama Formu aracılığı ile toplanmıştır. Öğretmen Soru Formunu eko okullardan 66, olmayanlardan ise 70 öğretmen yanıtlamıştır. Araştırmanın sonucunda eko-okulların daha çok çeşitte zemine sahip olduğu, bahçe ekipmanlarının tırmanma duvarı, oyun evi, kamelya şeklinde çeşitlendiği ve daha fazla doğal unsur içerdiği belirlenmiştir. Her iki okul türü de bahçede geçirilen süre ve gerçekleştirilen etkinlikler açısından birbirine benzer özellikler taşımakla birlikte, eko-okul olmayan anaokullarındaki öğretmenlerin çocukların serbest oyunlarına katılım oranının daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve araştırmacılar ve uygulayıcılara yönelik birtakım önerilerde bulunulmuştur | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Eko-Okul Olan ve Olmayan Anaokullarının Bahçe Özellikleri ile Öğretmenlerin Bahçe Özellikleri ve Kullanımına İlişkin Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | The School-ground Features of Eco-School-Preschools and Other Preschools, Teachers’ Views about the Features and Usage of the School-ground | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1600 - 1620 | - |
dc.identifier.startpage | 1600 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1620 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 275695 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (12).pdf | 1.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
48
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
12
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.