Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43798
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHuz, Çiğdem-
dc.contributor.authorCevher Kalburan, Fatma Nilgün-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:34Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:34Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43798-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eko-okul olan ve eko-okul olmayan anaokullarının bahçelerinin fiziksel özelliklerini belirlemek ve öğretmenlerin bu özellikler ile bahçe kullanımı hakkındaki görüşlerini karşılaştırmalı olarak incelemektir. Bu çalışmada karma yöntem araştırmalarından eşzamanlı iç içe geçmiş desen kullanılmıştır. Araştırmaya Denizli il ve ilçelerinde bulunan toplam 18 resmi bağımsız anaokulu (dokuz eko-okul olan, dokuz eko-okul olmayan anaokulu) dâhil edilmiştir. Araştırmanın verileri Öğretmen Soru Formu, Okul Gözlem Formu, Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu, okul bahçesinin fotoğrafları, video kayıtları ve Okul Bahçesini Tanımlama Formu aracılığı ile toplanmıştır. Öğretmen Soru Formunu eko okullardan 66, olmayanlardan ise 70 öğretmen yanıtlamıştır. Araştırmanın sonucunda eko-okulların daha çok çeşitte zemine sahip olduğu, bahçe ekipmanlarının tırmanma duvarı, oyun evi, kamelya şeklinde çeşitlendiği ve daha fazla doğal unsur içerdiği belirlenmiştir. Her iki okul türü de bahçede geçirilen süre ve gerçekleştirilen etkinlikler açısından birbirine benzer özellikler taşımakla birlikte, eko-okul olmayan anaokullarındaki öğretmenlerin çocukların serbest oyunlarına katılım oranının daha yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmada elde edilen bulgular alanyazın ışığında tartışılmış ve araştırmacılar ve uygulayıcılara yönelik birtakım önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleEko-Okul Olan ve Olmayan Anaokullarının Bahçe Özellikleri ile Öğretmenlerin Bahçe Özellikleri ve Kullanımına İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe School-ground Features of Eco-School-Preschools and Other Preschools, Teachers’ Views about the Features and Usage of the School-grounden_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1600 - 1620-
dc.identifier.startpage1600en_US
dc.identifier.endpage1620en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid275695en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (12).pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.