Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43800
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım-
dc.contributor.authorRasınskı, Timothy-
dc.contributor.authorKaya, Dudu-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:34Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:34Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.issn1300-1337-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43800-
dc.description.abstractBu çalışma 4-8. sınıf Türk öğrencilerinin bilgi verici metinlerde okuduğunu anlamaları üzerinde akıcı okumanın rolü hakkında bilgi vermek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Her sınıf seviyesinden 100 öğrenci akıcı okuma, kelime tanıma otomatikliği ve prozodi ile sessiz okumada anlama ölçümlerine ilişkin iki değerlendirmeye katılmışlardır. Tüm sınıf seviyelerinde kelime tanıma otomatikliği anlamanın önemli bir yordayıcıs olarak bulunmuştur. Prozodi ise 4. ve 5. sınıflar hariç diğer tüm sınıf seviyelerinde anlamanın önemli bir yordayısı olarak görülmektedir. Regresyon analizleri 4. ve 5. sınıflar hariç diğer tüm sınıf seviyelerinde okuduğunu anlamanın yordanmsında otomatiklik ve prozodinin birlikte önemli katkılar sağladığını ortaya koymaktadır. Akıcı okumanın okuduğunu anlamadaki yordayıcı büyüklüğü anlamadaki varyansın yaklaşık olarak dörtte birden dörtte üçe doğru artış göstermektedir. Elde edilen sonuçlar Türk öğrencileri için okuma öğretiminde yapılabilecek politika ve öğretimsel değişiklikler bağlamında tartışılmıştıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEğitim ve Bilimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.title4-8. Sınıflarda Türk Öğrencilerin Bilgi Verici Metinlerde Akıcı Okuma ve Anlamalarıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue192en_US
dc.identifier.startpage87 - 98-
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid251149en_US
dc.identifier.scopusqualityQ2-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (2).pdf981.79 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.