Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43801
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRızaoğlu, Filiz-
dc.contributor.authorYavuz, Mehmet Ali-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:34Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:34Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1300-5340-
dc.identifier.issn2536-4758-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43801-
dc.description.abstractBu çalışmada orta-üstü düzey İngilizce konuşanların hedef dilde sezdirileri anlama ve üretme becerileri araştırılmıştır. Bir devlet üniversitesinde İngilizce Öğretmenliği birinci sınıf öğrencisi olan 90 katılımcının hedef dilde sezdirileri anlama düzeyleri çoktan-seçmeli bir ölçek aracılığıyla ölçülmüştür. Aynı katılımcı grubuna yazılı bir söylem tamamlama ölçeği verilerek, 12 durum için belirli söz eylemlerini sezdiri yoluyla gerçekleştirmeleri istenmiştir. Sezdirileri anlama ölçeğinde katılımcılar orta düzeyde başarı göstermiştir. Katılımcılar nicelik kuralının ihlal edildiği, olumsuz eleştiri içeren sezdiri çeşitlerini anlamada güçlük çekerken bağıntı kuralının ihlal edildiği sezdirileri anlamada oldukça başarılı olmuştur. Nitelik ve tarz kurallarının ihlalini içeren sezdirilerin anlaşılmasında ise katılımcılar orta düzeyde başarı göstermiştir. Genelleştirilmiş sezdirilerin anlaşılma düzeyinin özelleştirilmiş sezdirilere oranla daha düşük olduğu görülmüştür. Hedef dilde sezdiri üretme ölçeğine verilen yanıtların %70.6'sının sezdiri içerdiği belirlenmiştir. En yaygın üretilen tür, alayla karışık iğneleme içeren nitelik sezdirileri olmuştur. Nitelik kuralı ayrıca istenmeyen durumlarda tepki ve kızgınlığı dile getirme amacıyla ihlal edilmiştir. Katılımcıların eleştiri söz eylemini gerçekleştirirken düşüncelerini doğrudan söyleyerek karşılarındakini kırmamak için özellikle nicelik ilkesini ihlal ettikleri görülmüştür. Rica durumlarında katılımcıların çoğunluğu sezdiri kullanımına gerek duymazken sezdiri kullanan katılımcılar en çok nicelik kuralını ihlal etmiştir. İkinci dilde sezdirileri anlama ve üretme beceri düzeyleri arasında önemli bir ilişkinin olmadığı görülmüştüren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİngilizce Öğrenenlerin Sezdirileri Anlama ve Üretme Becerilerien_US
dc.title.alternativeEnglish Language Learners’ Comprehension and Production of Implicaturesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage817 - 837-
dc.identifier.startpage817en_US
dc.identifier.endpage837en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid241420en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.02. Foreign Languages Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document.pdf459.88 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.