Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43822
Title: ÖĞRETMEN ADAYLARININ SEÇİMİNDE PSİKOLOJİK TESTLERİN KULLANILMASI
Other Titles: USING PSYCHOLOGICAL TESTS FOR CHOOSING TEACHER CANDIDATES
Authors: Atmaca, Çağla
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Abstract: Öğrenci başarısını artırmak ve öğretmenlerin mesleki yeterliklerini geliştirmek için eğitim psikolojisinin önemi vurgulanmaktadır. Öğretmen motivasyonu, tükenmişlik, kimlik ve inançların öğretim uygulamaları ve mesleki performans üzerindeki etkisini gösteren birçok çalışma yapılmıştır. Bununla birlikte, öğretmenlik eğitimindeki psikolojinin, öğrencilerin psikolojik olarak gerçek sınıfların karmaşıklıkları ve dinamikleri için hazırlanması için daha fazla araştırılmasına ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle bu çalışma, hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin, öğretmen adaylarının hizmet öncesi öğretmen eğitimi için seçiminde psikolojik testleri kullanma konusundaki bakış açılarını ortaya çıkarmayı ve karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla, Türkiye'deki dört farklı devlet üniversitesinden 298 İngilizce öğretmeni adayı ve 15 farklı ilden 47 hizmet içi öğretmen araştırmaya katılmıştır. Katılımcılara, evet / hayır sorularıyla ve açık uçlu sorularla bakış açılarını paylaşmak için yazılı bir görüşme protokolü (WIP) verildi. 345 katılımcının 299'u (% 86,6), İngilizce öğretmeni adaylarının hizmet öncesi öğretmen eğitimi programlarına kabul edilmek için, ulusal bir sınav olan ve insanların Türkiye'de bir kamu görevlisi olmak için geçmesi gerektiği KPSS denilen sınavından yüksek puan almanın yanı sıra bazı psikolojik testlerden geçmesi gerektiğini belirtmişlerdir. Yine de 27 kişi (%7.8) çeşitli nedenlerle bu fikre karşı çıktı. Buna ek olarak, 5 kişi (% 1.5) hem olumlu hem de olumsuz görüşleri içeren karışık görüşler gösterdi ve 14 kişi(% 4.1) bu uygulama hakkında şüpheli idi. Bulgular, hizmet öncesi ve hizmet içi İngilizce öğretmenlerinin bakış açılarının birbirine benzediğini göstermektedir çünkü her iki grubun katılımcılarının büyük çoğunluğu, öğretmen adaylarının üniversite eğitimine başlamadan önce bazı psikolojik testleri geçmesi gerektiğini düşünmektedir. Bu görüşler Türkiye bağlamındaki öğretmen eğitimine önemli bilgiler sunmaktadır. Politika yapıcılar ve yetkililerin, adaylarla yüz yüze görüşmeler yapacakları, bazı psikolojik testleri uygulayacakları, adayların cevaplarını inceleyecekleri, adayların kabulü veya reddi hakkında nihai bir karara varacakları ve öğretmen adaylarının cevaplarını inceleyecek öğretmen eğitimcilerinden oluşan üniversite komiteleri kurmak gibi öğretmen adaylarını seçmek için kriterleri belirlemede etkili politikalar uygulamaları önerilmektedir
URI: https://hdl.handle.net/11499/43822
ISSN: 2147-0146
2147-0146
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
document (6).pdf627.65 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

36
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.