Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43833
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Doğan, Hi·Lmi· | - |
dc.contributor.author | Gencer, Ayşe Savran | - |
dc.contributor.author | Bilen, Kadir | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:34:37Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:34:37Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5711 | - |
dc.identifier.issn | 2146-5711 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43833 | - |
dc.description.abstract | Araştırmada öğrencilerin ortaokul fen bilimleri, matematik, teknoloji ve tasarım dersi kazanımlarını birlikte deneyimlemelerine olanak sağlayan Yenilebilir ve Yenilenebilir Araba Yarışması etkinliği uygulanmıştır. Çalışmada bir fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulaması olarak mühendislik tasarım döngüsü kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu bir devlet ortaokulunda 7. sınıfta öğrenimlerini sürdüren beş kız yedi erkek öğrenciden oluşmuştur. Sınıf dışı etkinlik olarak beş günde her gün iki ders saati olmak üzere toplam on saat olarak gerçekleştirilen bu çalışmada, nitel desenlerden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşmeler ve yansıtıcı açık uçlu sorular ile elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Öğrencilerin performansları Yenilebilir ve Yenilenebilir Araba Yarışması Dereceli Puanlama Anahtarı ve Akran Değerlendirme Dereceli Puanlama Anahtarı ile ölçülmüştür. Araştırma sonucunda öğrenciler malzeme temini ve takım çalışmasındaki güçlükleri belirtseler de, etkinliğin eğlenceli olduğunu, bilim ve mühendislik uygulamaları arasındaki benzerlik ve farklılıklara ilişkin fikir edindiklerini, mühendislik tasarım döngüsünü uygulamaktan hoşlandıklarını ifade etmişlerdir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | SCIENCE AND ENGINEERING IMPLEMENTATION: A CASE STUDY ON EDIBLE AND RENEWABLE CAR ACTIVITY | en_US |
dc.title.alternative | FEN VE MÜHENDİSLİK UYGULAMASI: YENİLEBİLİR VE YENİLENEBİLİR ARABA YARIŞMASI ETKİNLİĞİ ÜZERİNE BİR DURUM ÇALIŞMASI | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 62 - 85 | - |
dc.identifier.startpage | 62 | en_US |
dc.identifier.endpage | 85 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 245893 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (1).pdf | 1.17 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
74
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.