Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43847
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Türkay Nuri-
dc.contributor.authorSarıca, Hakan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:38Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1308-2922-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43847-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamasına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaca ulaşabilmek adına öğretmenlere yöneltilen araştırma soruları çerçevesinde betimsel tarama modeli kullanılmıştır.Bu araştırmanın katılımcı grubunu Denizli ili Serinhisar ilçesindeki devlet ilkokullarında görev yapmakta olan 52 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada on sorudan oluşan bir veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapmalara yer verilmiş; cinsiyet ve kıdeme ilişkin sınıf öğretmenlerinin bitişik eğik yazı uygulamasına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışıldığı bölümde Independent Samples T-Testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; ilkokul sınıf öğretmenleri bitişik eğik yazı uygulamalarında öğrencilerin genel anlamda sorun yaşadıklarını düşünmektedirler. Öğretmenlerin cinsiyetleri açısından bitişik eğik yazı uygulamasına ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir fark bulunmazken, kıdemlerine göre bitişik eğik yazı uygulamasına ilişkin görüşleri arasında kıdemli ve genç öğretmenlerin arasında anlamlı bir farkın olduğu anlaşılmaktadır. Meslekte 15 yıl ve üzeri görev yapan öğretmenler, genç öğretmenlere göre öğrencilerin bitişik eğik yazı konusunda daha az sorun yaşadıklarını düşünmektedirleren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titlePRIMARY SCHOOL TEACHERS’ VIEWS OF THE PRACTICES IN CURSIVE ITALIC WRITINGen_US
dc.title.alternativeSINIF ÖĞRETMENLERİNİN BİTİŞİK EĞİK YAZI UYGULAMASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage352 - 363-
dc.identifier.startpage352en_US
dc.identifier.endpage363en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid279452en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.fulltextNo Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.