Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43856
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Çağlar Naci | - |
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Yeliz Özkan | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:34:39Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:34:39Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | - |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43856 | - |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel modellemede oluşturdukları gerçek yaşam problem durumu modellerinin incelenmesidir. Temel nitel araştırma anlayışıyla yürütülen çalışmanın katılımcıları, Denizli'de ortalama başarıya sahip, daha önce modelleme uygulaması yapılmamış üç ortaokulda öğrenim gören 64 altıncı sınıf öğrencisidir. Nitel veriler dört farklı matematiksel modelleme problemine ilişkin yazılı yanıt kağıtlarından, araştırmacıların çözüm sürecinde aldıkları gözlem notlarından oluşturulmuştur. Nitel veri analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Gerçek modeller resim, şekil ve tablo/liste türündedir. Modelin oluşturulmasında deneyim, anlama, tahmin/ölçüm ve matematiksel bilgi etkilidir. Gerçek modeller matematiksel çözüm/sonuçlara ulaşma ve yorumlama amacıyla kullanılmıştır. Öğrenciler çözümde zihinsel modellerini gerçek yaşam problem durumu modellerine yansıtamamışlar, modellerinde çözüm için gereksiz çizimlere yer vermişler, gerekli stratejik etkenleri belirleyemediklerinden dolayı nitelikli modeller oluşturamamışlardır. Öğrenciler uzunluk, ağırlık gibi kavramları karıştırdıkları ve hatalı tahminlerde bulundukları için gerçekçi bir model elde edememişlerdir. Öğrencilerin modelleri üzerinden yüzeysel işlem/yorumlar yapmaları onların ilerleyen basamaklarda beklenen düzeyde başarılı olmalarını engellemiştir. Mikro düzeyde modelleme anlayışıyla, öğrencilerin modellemede gerçek modelleri oluşturma sürecindeki yeterlikleri geliştirilmelidir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modelleri | en_US |
dc.title.alternative | Real World Problem Situation’s Models Created by 6th Grade Students in Mathematical Modelling | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1702 - 1731 | - |
dc.identifier.startpage | 1702 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1731 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 275648 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (18).pdf | 1.57 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
332
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
92
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.