Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43856
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Yeliz Özkan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:34:39Z-
dc.date.available2022-05-17T12:34:39Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43856-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin matematiksel modellemede oluşturdukları gerçek yaşam problem durumu modellerinin incelenmesidir. Temel nitel araştırma anlayışıyla yürütülen çalışmanın katılımcıları, Denizli'de ortalama başarıya sahip, daha önce modelleme uygulaması yapılmamış üç ortaokulda öğrenim gören 64 altıncı sınıf öğrencisidir. Nitel veriler dört farklı matematiksel modelleme problemine ilişkin yazılı yanıt kağıtlarından, araştırmacıların çözüm sürecinde aldıkları gözlem notlarından oluşturulmuştur. Nitel veri analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Gerçek modeller resim, şekil ve tablo/liste türündedir. Modelin oluşturulmasında deneyim, anlama, tahmin/ölçüm ve matematiksel bilgi etkilidir. Gerçek modeller matematiksel çözüm/sonuçlara ulaşma ve yorumlama amacıyla kullanılmıştır. Öğrenciler çözümde zihinsel modellerini gerçek yaşam problem durumu modellerine yansıtamamışlar, modellerinde çözüm için gereksiz çizimlere yer vermişler, gerekli stratejik etkenleri belirleyemediklerinden dolayı nitelikli modeller oluşturamamışlardır. Öğrenciler uzunluk, ağırlık gibi kavramları karıştırdıkları ve hatalı tahminlerde bulundukları için gerçekçi bir model elde edememişlerdir. Öğrencilerin modelleri üzerinden yüzeysel işlem/yorumlar yapmaları onların ilerleyen basamaklarda beklenen düzeyde başarılı olmalarını engellemiştir. Mikro düzeyde modelleme anlayışıyla, öğrencilerin modellemede gerçek modelleri oluşturma sürecindeki yeterlikleri geliştirilmelidiren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAltıncı Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Modellemede Oluşturdukları Gerçek Yaşam Problem Durumu Modellerien_US
dc.title.alternativeReal World Problem Situation’s Models Created by 6th Grade Students in Mathematical Modellingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1702 - 1731-
dc.identifier.startpage1702en_US
dc.identifier.endpage1731en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid275648en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (18).pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

332
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

92
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.