Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43944
Title: Spor bilimleri öğrencilerinin etkileşim kaygıları ve sosyal destek algılarının incelenmesi
Other Titles: The investigation of interaction anxiety and social support perceptions of sport sciences students
Authors: Göde, Osman
Öztürk, Özden Tepeköylü
Keywords: Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları
Abstract: Bu çalışmanın amacı spor bilimleri öğrencilerinin etkileşim kaygıları ile (EK) algıladıkları sosyal destek (ASD) arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Ayrıca her iki değişkenin cinsiyet, romantik ilişki durumu ve sosyal ağ kullanım nedenlerine göre farklılıkları da incelenmiştir. Araştırmada nicel korelasyonel teknikler kullanılmıştır. Çalışmaya Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören 84'ü kadın 104'ü erkek olmak üzere toplam 188 öğrenci katılmıştır. Veri toplama araçları olarak Leary ve Kowalski (1993) tarafından geliştirilen, Coşkun (2009) tarafından Türkçe’ye uyarlanan "Etkileşim Kaygısı Ölçeği (EKÖ)", Zimmet ve ark. tarafından geliştirilen, Eker, Arkar ve Yaldız (2001) tarafından Türkçe’ye uyarlanan "Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği (ASDÖ)" kullanılmıştır. Veriler pearson korelasyon analizi, basit doğrusal regresyon analizi, çoklu doğrusal regresyon analizi, 3X3 MANOVA, iki Yönlü ANOVA istatistiki test teknikleri kullanılarak değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularında EK toplam puanıyla ASD toplam puanı, ASDÖ aile ve arkadaş alt boyutları arasında zayıf ve pozitif ilişkiler tespit edilirken ASDÖ özel insan alt boyutuyla anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Ayrıca ASD'nin etkileşim kaygısının anlamlı bir yordayıcısı olduğu belirlenmiştir. Benzer olarak EK’nın da ASD’yi ve ASDÖ aile ve arkadaş alt boyutlarını yordadığı tespit edilmiştir. Öğrencilerin etkileşim kaygılarında cinsiyet faktörüne göre anlamlı bir farklılık görülmemiştir. ASDÖ aile ve arkadaş alt boyutlarında kadınların algıladıkları sosyal desteğin erkeklere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Romantik ilişkisi olanların olmayanlara göre EK ve ASD alt boyutlarında daha yüksek ortalamaya sahip olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin sosyal ağ kullanım nedenlerine göre ise sosyal ağları aile ve arkadaşlarıyla görüşmek için kullananların oyun oynamak ve video izlemek için kullananlara göre daha çok etkileşim kaygısı yaşadığı belirlenmiştir. Benzer olarak ASDÖ aile ve arkadaş alt boyutlarında sosyal ağları aile ve arkadaşlarıyla görüşmek için kullananların yeni kişilerle tanışmak ve video/oyun için kullananlara göre daha yüksek sosyal destek algıladıkları görülmüştür.
URI: https://hdl.handle.net/11499/43944
https://doi.org/10.1501/Sporm_0000000380
ISSN: 1304-284X
2717-6347
Appears in Collections:Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.