Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/43956
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Yeliz Özkan | - |
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Çağlar Naci | - |
dc.contributor.author | Tanrıöğren, Abdurrahman | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:37:16Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:37:16Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 1307-4474 | - |
dc.identifier.issn | 1307-4474 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/43956 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.12984/egeefd.344911 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı okul müdürlerinin yönetsel güçlülükleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma nicel araştırmalardan ilişkisel tarama modeli çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemi, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Denizli’nin merkez ilçelerindeki devlet ortaokullarında çalışan 341 öğretmendir. Veriler, “Yönetsel Güçlülük Ölçeği” ve “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel, vardamsal, korelasyon, basit ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Okul müdürlerinin yönetsel güçlülük düzeyleriyle bilişsel, duyuşsal ve davranışsal boyutlardaki güçlülük düzeyleri yüksektir. Okul müdürleri planlı çalışan, problemlerle baş edebilen, iyi dinleyiciler olarak algılanmaktadır. Müdürlerin nadiren zor-belirgin hedefler belirledikleri, başarısız olmaktan korkmadıkları ve işlerin bitirilmesini zamandan daha fazla önemsedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin algıları; cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerine göre değişmemekte; okuldaki öğretmen, öğrenci, müdür yardımcısı sayısı ve müdürün okuldaki görev yılına göre değişmektedir. Okul müdürlerinin örgütsel bağlılıkları ile yönetsel güçlülükleri arasında pozitif yönde yüksek düzeyde ilişki varken; örgütsel bağlılık yönetsel güçlülüğün %64’ünü yordamaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ege Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Okul Müdürlerinin Yönetsel Güçlülükleri ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining the Relationship Between Managerial Resourcefulness and Organizational Commitment of School Principals | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 83 - 115 | - |
dc.identifier.startpage | 83 | en_US |
dc.identifier.endpage | 115 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.identifier.doi | 10.12984/egeefd.344911 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 311007 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
10.12984-egeefd.344911-511938.pdf | 606.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
10
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.