Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43956
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Yeliz Özkan-
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorTanrıöğren, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:37:16Z-
dc.date.available2022-05-17T12:37:16Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43956-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12984/egeefd.344911-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı okul müdürlerinin yönetsel güçlülükleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma nicel araştırmalardan ilişkisel tarama modeli çalışmasıdır. Araştırmanın örneklemi, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Denizli’nin merkez ilçelerindeki devlet ortaokullarında çalışan 341 öğretmendir. Veriler, “Yönetsel Güçlülük Ölçeği” ve “Örgütsel Bağlılık Ölçeği” aracılığıyla elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel, vardamsal, korelasyon, basit ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Okul müdürlerinin yönetsel güçlülük düzeyleriyle bilişsel, duyuşsal ve davranışsal boyutlardaki güçlülük düzeyleri yüksektir. Okul müdürleri planlı çalışan, problemlerle baş edebilen, iyi dinleyiciler olarak algılanmaktadır. Müdürlerin nadiren zor-belirgin hedefler belirledikleri, başarısız olmaktan korkmadıkları ve işlerin bitirilmesini zamandan daha fazla önemsedikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin algıları; cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerine göre değişmemekte; okuldaki öğretmen, öğrenci, müdür yardımcısı sayısı ve müdürün okuldaki görev yılına göre değişmektedir. Okul müdürlerinin örgütsel bağlılıkları ile yönetsel güçlülükleri arasında pozitif yönde yüksek düzeyde ilişki varken; örgütsel bağlılık yönetsel güçlülüğün %64’ünü yordamaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDavranış Bilimleri;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkul Müdürlerinin Yönetsel Güçlülükleri ile Örgütsel Bağlılıkları Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the Relationship Between Managerial Resourcefulness and Organizational Commitment of School Principalsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage83 - 115-
dc.identifier.startpage83en_US
dc.identifier.endpage115en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.identifier.doi10.12984/egeefd.344911-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid311007en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
10.12984-egeefd.344911-511938.pdf606.48 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.