Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43968
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaritaş, Emel-
dc.contributor.authorŞahin, Ümran-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:37:17Z-
dc.date.available2022-05-17T12:37:17Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1302-8944-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43968-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.351555-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulunun kabul ettiği ilkokul 1., 2. ve 3.sınıf Hayat Bilgisi ders kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin işlenişi ve cinsiyet rollerine bağlı olarak meslek gruplarında farklılaşmanın olup olmadığını belirlemektir. Bu amaçla araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılarak doküman incelemesi yapılmıştır. İlkokul Hayat Bilgisi ders kitaplarında yer alan metinlerdeki ve görsellerdeki kadın ve erkek rolleri anne-baba rolleri ve mesleki roller açısından incelenmiştir. Anne-baba rolleri; çocuk bakımı, ev içi sorumluluklar ve ev dışı sorumluluklar alt temalarında incelenirken mesleki roller kadın, erkek ve kadın-erkeğe biçilen mesleki roller alt temalarında incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda aile içinde kadınların daha fazla ev içi sorumluluklarda yer aldığı, çocuk bakımı ile ilgilendiği, ev dışında dahi çocuklarla, mutfakla bağlantılı olabilecek sorumlulukların olduğu; erkeklerin ise ev içi ve ev dışı sorumluluklarda daha çok güç ve otorite isteyen görevlerde olduğu görülmektedir. Mesleki rollerde de kadın ve erkek rollerinde farklılıklar olduğu yönündedir. Kadınlara ev ve çocuk bakımına yakın meslekler verilirken erkeklere hem güç ve otoriteyle birleşen hem de kadınlara oranla çok daha çeşitli mesleki kollarda roller verilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Aile Çalışmaları;Kadın Araştırmalarıen_US
dc.titleHayat bilgisi ders kitaplarında toplumsal cinsiyet rolleri üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeAn examination on gender roles in social sciences course booksen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage463 - 477-
dc.identifier.startpage463en_US
dc.identifier.endpage477en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.351555-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid305528en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept05.02. Public Relations and Promotion-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on May 27, 2024

Download(s)

20
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.