Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43984
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGözüküçük, Meral-
dc.contributor.authorKıran, Hüseyin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:37:19Z-
dc.date.available2022-05-17T12:37:19Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1308-2922-
dc.identifier.issn2147-6985-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43984-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye’de yaşayan ikinci dili Türkçe olan ilkokul birinci sınıf öğrencileriyle iletişim kurmada karşılaşılan sorunları belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmektir. Diyarbakır’daki ilkokullardan 705 sınıf öğretmeni ve Kars’taki ilkokullardan 212 sınıf öğretmeni veri toplama aracını uygulamak üzere oranlı küme örnekleme yoluyla seçilerek örnekleme alınmıştır. Maksimum çeşitlilik örneklemesine göre seçilen Diyarbakır’daki ilkokullardan 40 sınıf öğretmeni ile görüşmeler yapılmıştır. Türkiye’de yaşayan ikinci dili Türkçe olan ilkokul birinci sınıf öğrencilerin sınıf öğretmenlerinin iletişim boyutunda karşılaştığı sorunlar konusunda ölçekteki görüşlerinin aritmetik ortalamasına göre sorunların en önemlisi “Anadili Türkçe olmayan öğrenciler dil farklılığından dolayı kendini ifade etmekte güçlük çekmektedir.” şeklindedir. Öğretmenlerin karşılaştığı iletişim sorunları koduna ilişkin olarak öğretmenlerin % 41,5’i öğrenciler kendilerini Türkçe ifade edemedikleri için öğrencilerle iletişim kurmada zorlandıklarını belirtmişlerdir. Öğrencilerin iletişim sorunlarının çözüm önerileri koduna ilişkin olaraköğretmenlerin % 35,7’si hem Türkçe hem Kürtçe bilen öğrenciler aracılığı ile iletişim kurduklarını belirtmişlerdir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİKİNCİ DİLİ TÜRKÇE OLAN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİYLE İLETİŞİM KURMADA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİen_US
dc.title.alternativeTHE PROBLEMS FACED IN COMMUNICATING WITH ELEMENTARY SCHOOL STUDENTS WHOSE SECOND LANGUAGE IS TURKISH AND SOLUTION SUGGESTIONSen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage225 - 236-
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.endpage236en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid287283en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (4).pdf229.17 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

12
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.