Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/43985
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDoğan, Birsen-
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım-
dc.contributor.authorÇermik, Hülya-
dc.contributor.authorAteş, Seyit-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:37:19Z-
dc.date.available2022-05-17T12:37:19Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/43985-
dc.description.abstractOkuma çemberleri, aynı öykü, şiir ya da kitabı okumak için bir araya gelen öğrencilerin oluşturdukları gruplardır. Bu gruplarda öğrenciler, okuduklarını tartışmakta ve paylaşmaktadırlar. Gruplarda üstlendikleri rollerin gereği olarak öğrenciler, okuma çemberlerinde pek çok etkinlik yapmaktadırlar. Bu roller, temel ve seçimlik roller olmak üzere iki grupta toplanabilir. Temel roller, sorgulayıcı, bağ kurucu, okuma aydınlatıcısı, ressamdır. Seçimlik roller ise özetleyici, sözcük avcısı, hareket izcisi, karakter çözümleyici ve tahmin edici gibi rollerdir. Her öğrenci bir rol almak zorundadır. Rollerin gereği olarak yapılan işler, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal yönlerinin gelişimini sağlamaktadır. Yapılan her okuma çemberinde öğrenciler ve roller farklılaşmaktadır. Böylece farklı rolleri deneyimleyen öğrenciler okuma çalışmalarından üst düzeyde verim elde edebilmektedirler. Okuma çemberlerinin nasıl yürütüldüğüne ilişkin adım adım sunulan örnek bir uygulamanın, sınıflarında öğrenci merkezli yöntemleri kullanmak isteyen öğretmenlere katkılar sunması beklenmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleOkuma Çemberleri: Niçin ve Nasıl? Örnek Bir Uygulamaen_US
dc.title.alternativeLiterature Circles: Why and How? An Example of Implementationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage747 - 765-
dc.identifier.startpage747en_US
dc.identifier.endpage765en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid289767en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (5).pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

680
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

72
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.