Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44008
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ourila, Fisun Bozkurt | - |
dc.contributor.author | Coşkun, Deniz | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:37:22Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:37:22Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 2667-5811 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44008 | - |
dc.description.abstract | Bugün yaşadığımız dünya, çoğumuzun çocukluğumuzdan hatırladığı dünyadan çokfarklıdır. 21. yüzyıl, medya tarafından bombalanan, teknolojik olarak bağımlı veküresel olarak bağlantılı bir dünyadır. Bilgilerin çoğunun yüksek yapılandırılmışgörsel imajlardan, karmaşık ses düzenlemelerinden ve çoklu ortam biçimlerindenoluştuğu, basılı kaynaklardan gelen bilgilerin ise daha az olduğu bir multimedyaçağında yaşıyoruz. Bu nedenle, öğrencilere sadece harf ve rakamlarla okuma veyazma öğretmek artık yetersizdir. Günümüzde çocuklar internetle birlikte evdeve okulda medyayla daha fazla temas halinde bulunmaktadır. Bu nedenle onlardamedyanın işleyişini değerlendirebilmeleri için yeni beceriler ve yetkinliklergeliştirilmesi önem kazanmıştır. Türkiye’de İlköğretim düzeyinde bu misyon sosyalbilgiler öğretmenlerine yüklenmiştir. Bu amaçla çalışmada Medya Okuryazarlığıdersini alan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının medya okuryazarlığını nasılalgıladığı, öğretmen adaylarının kullandığı meteforlardan yola çıkılarak ortayakonulmaya çalışılmıştır. Bu çalışma nitel araştırma desenlerinden olgu bilime(fenomenoloji) göre desenlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında medya okuryazarlığı dersini almış olan 74 sosyalbilgiler öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışmanın bulguları, çalışmaya katılanöğretmen adaylarının Medya Okuryazarlığı Merkezinin belirlediği 5 temel kavramhakkında yeterli farkındalığa sahip olmadığını ortaya koymuştur. Ayrıca çalışmada,medya okuryazarlığı algısının kişiye göre değiştiği ancak öğrencilerin medyaokuryazarlığının eleştirel analiz becerisi olduğu konusunda hem fikir olduklarıbulgusuna ulaşılmıştır. Bu açıdan değerlendirdiğimizde medya okuryazarlığıöğrencilere eleştirel düşünme becerilerini geliştirmede yardımcı olan geniş birlaboratuvar sunmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Erciyes İletişim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Film, Radyo, Televizyon | en_US |
dc.title | 21. YY Okuryazarlığı: Öğretmen Adaylarının Medya Algılarına Genel Bir Bakış | en_US |
dc.title.alternative | Literacy for the 21st Century: An Overview Prospective Teachers’ Media Perception | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 493 - 511 | - |
dc.identifier.startpage | 493 | en_US |
dc.identifier.endpage | 511 | en_US |
dc.trdizinedit | $$TRDizinEdit$$ | - |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 321037 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Report | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09. Faculty of Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document (6).pdf | 430.45 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
122
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
10
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.