Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44112
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkkaya, Nevin-
dc.contributor.authorKırmızı, Fatma Susar-
dc.contributor.authorİşci, Cenan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:19Z-
dc.date.available2022-05-17T12:38:19Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1308-9196-
dc.identifier.issn1308-7363-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44112-
dc.description.abstractÇokkültürlülük, ırk, etnik yapı, dil, cinsel yönelim, cinsiyet, yaş, engelliolma, sosyal sınıf, eğitim, dinsel yönelim ve diğer kültürel boyutlarınfarkına varılmasını içermektedir. Eğitim sürecinde önemli bir role sahipolan öğretmenlerin de çokkültürlülük konusunda nitelikli bir donanımlayetişmiş olmaları son yıllarda önemli bir gereksinim olarak görülmektedir.Bu çalışmanın amacı 1. 3. sınıfta öğrenim görmekte olan öğretmenadaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algılarını farklı değişkenler açısındanincelemektir. Çalışmada var olan durumun ortaya konulması söz konusuolduğu için betimsel araştırmalarda başvurulan survey (tarama) yöntemikullanılmıştır. Araştırma 316 öğrenci ile Dokuz Eylül Üniversitesi 1. ve 3.sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Türkçe Eğitimi anabilim dalından 149, sınıf eğitimi ana bilim dalından 167 öğrencikatılmıştır. Verilerin elde edilmesinde Ayaz (2016) tarafından geliştirilen“Çokkültürlülük Algı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilensonuçlara göre öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algıları anneve baba eğitim durumuna; bir yılda okudukları kitap sayısına;cinsiyetlerine; öğrenim gördükleri bölüme; sürekli yaşadıkları bölgeye;sınıf düzeylerine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Elde edilensonuçlar öğretmen adaylarının kültürel ve bireysel farklılıklara ilişkinalgılarının benzer olduğunu göstermektedir. Öğretmen adaylarınınçokkültürlülüğe ilişkin olarak olumlu bir tavır geliştirmeleri farklıöğrencilerin topluma kazandırılması açısından önemlidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAdıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müziken_US
dc.titleÖğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining teacher candidates' perceptions of multiculturalism based on different variablesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage308 - 335-
dc.identifier.startpage308en_US
dc.identifier.endpage335en_US
dc.trdizinedit$$TRDizinEdit$$-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid327106en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
document (33).pdf427.76 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

10
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.