Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44120
Title: İş sağlığı ve güvenliği öğrencilerinin kariyer planlamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi: Pamukkale Üniversitesi’nde bir araştırma
Other Titles: Analyzing opinions about carrier planning of occupational health and safety training students’: A research at Pamukkale University
Authors: Yeşil, Yeliz
Arpat, Bülent
Keywords: Tarih
Abstract: Öğrenciler aldıkları eğitimle iş hayatında neyi amaçladıklarını belirleyebildikleri takdirde iş hayatında dahabaşarılı olabilmektedirler, bu sebeple öğrencilerin yol haritalarını bilinçli bir şekilde tespit etmeleri önemlidir.Çalışanlar kariyer hedefine sahipseler iş hayatında daha mutlu olmakta ve daha özverili çalışmaktadırlar. Buçalışma iş sağlığı ve güvenliği (İSG) bölümü okuyan öğrencilerin kariyer planlamaya ilişkin görüşlerininincelenmesi amacıyla yapılmıştır. Honaz Meslek Yüksekokulu İş Sağlığı ve Güvenliği Programına kayıtlı 189öğrenciye 5’li Likert ölçeğine göre hazırlanmış bir anket uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilere beşli Likertcevap bileşenini içeren 26 soru ile dört adet demografi sorusu yöneltilmiştir. Sonuçlara bakıldığında; kariyerplanlamanın bireysel kariyer amaçlarının ve bu amaçlara ulaşmak için gereken amaçların belirlenmesi süreciolduğuna ve kariyer planlamanın temelinin çalışma yaşamı ile ilgili amaçların oluşturulması olduğuna dairkatılım yüksek düzeydedir. Buna göre öğrenciler kariyer planlamanın öneminin farkında olup çalışma yaşamındabir yol haritası gerektiğinin bilincindedirler.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44120
ISSN: 1309-7423
Appears in Collections:Honaz Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ.pdf806.82 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

40
checked on May 27, 2024

Download(s)

90
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.