Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44135
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKalburan, Çetin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:22Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:22Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1309-243X-
dc.identifier.issn2547-9601-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44135-
dc.description.abstractAnalitik Hiyerarşi Süreci (AHS) ve TOPSIS, çok kriterli karar verme durumlarında birlikteya da ayrı ayrı kullanılan yöntemlerdir. Bu tür yöntemlerde genel hedef, kriterleregöre alternatiflerin nihai sıralamasını vermektir. Ancak bu sıralama, araştırmanın konusunabağlı olarak yeterli olmayabilmektedir. Örneğin kriterlere göre alternatiflerin birbirleriile benzerliği ya da uzaklığını, bu yöntemlerle tespit etmek mümkün değildir. Çokboyutlu ölçekleme (ÇBÖ) yöntemi bu eksikliği tamamlayacak niteliktedir. Bu araştırmadabulanık AHS, TOPSIS ve ÇBÖ yöntemleri kullanılarak, tüketici karar verme sürecine vealgı haritalarının oluşturulmasına yönelik bütünleşik bir yöntem sunulması amaçlanmıştır.Yöntemin uygulamasında cep telefonu sektörü örnek alınmıştır. Günümüzde neredeysetemel ihtiyaç haline gelen cep telefonlarının satın alınma sürecine etki eden faktörlerinirdelenmesi, farklı yöntemlerle araştırılması önem taşımaktadır. Bu araştırmanın sonuçlarıyöntemsel sonuçlar, tüketici kararını etkileyen ürün özellikleri ve marka konumları olarak3 başlık altında özetlenebilir. Birincil olarak araştırma sonuçları, bulanık AHS & TOPSIS& ÇBÖ birleştirilmiş yönteminin bir model olarak uygunluğunu ortaya koymaktadır. Diğeryandan bulgular cep telefonu tercihini etkileyen faktörlerin önem derecelerini göstermektedir.Bu sonuçlara göre tüketici tercihini etkileyen en önemli faktörler sırasıyla; hız,değiştirilebilir batarya, hafıza ve kamera çözünürlüğüdür. Son olarak, araştırma sonucundaelde edilen algı haritası ise ürün özelliklerinden yola çıkarak markaların konumlarınıortaya koymuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEndüstri Mühendisliğien_US
dc.titleTüketici algılarına ait çok kriterli karar verme verisinin çok boyutlu ölçekleme yönteminde kullanımı: cep telefonu markaları örneğien_US
dc.title.alternativeUse of multi criteria decision analysis data in multidimensional scaling method: the sample of mobile phone brandsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage171 - 185
dc.identifier.startpage171en_US
dc.identifier.endpage185en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid292754en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept08.01. Management Information Systems-
Appears in Collections:İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
TÜKETİCİ ALGILARINA AİT ÇOK KRİTERLİ.pdf446.15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.