Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Emel-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:23Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:23Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1300-8811-
dc.identifier.issn2147-9844-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44143-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.404885-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının oyuna ilişkin algılarını metaforlar yoluyla tespit etmektir. Bu çalışma nitel bir araştırmadır. Araştırmanın deseni fenomenoloji desenidir. Araştırmanın çalışma grubunu Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmaya “Çocukta Oyun Gelişimi” dersini alan ikinci sınıf 80 öğrenci katılmıştır. Bu öğrencilerden “Oyun…….gibidir. Çünkü……………..” ifadesini doldurmaları istenmiştir. Verilerin analizinde “içerik analizi” tekniği uygulanmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin oyun kavramına yönelik yazdıkları metaforlar kendi içinde ortak özelliklerine göre kategorilendirilmiştir. Bulgular oyunun özellikleri ve oyunun gelişimsel, eğitimsel yararları başlıkları altında iki ana kategoriden oluşmuştur. Bu kategorilere dayalı oluşturulan alt kategorilerin frekansları alınmıştır. Araştırmanın bulgularında en yüksek frekansa sahip alt kategoriler; oyunun rahatlatıcı olması mutluluk vermesi, yaşamı yansıtması, ihtiyaç olması, öğrenme aracı olması, hayali olması, hayatı öğretmesi, iç dünyayı yansıtması şeklindedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının oyuna ilişkin algıları: metafor analizi örneğien_US
dc.title.alternativeProspective pre-school teachers’ perceptions towards play: metaphor analysis sampleen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage599 - 611
dc.identifier.startpage599en_US
dc.identifier.endpage611en_US
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.404885-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid324025en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının.pdf566.15 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

96
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.