Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44187
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzçınar, Hüseyin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:29Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:29Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1301-3718-
dc.identifier.issn2458-8342-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44187-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının yeni Piagetçi kurama göre soyutlama becerilerinin belirlenmesidir. Soyutlama düzeylerine göre katılımcıların programlama davranışlarının belirlenmesi bu araştırmanın bir diğer amacıdır. Araştırma nitel araştırma olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde İnternet Tabanlı Programlama dersini alan ve araştırmaya katılmayı kabul eden 15 bilişim teknolojileri öğretmen adayından oluşmuştur. Öğretmen adaylarına iki tane kod okuma bir tane kod yazma sorusundan oluşan toplam üç soru yöneltilmiş, sesli düşünerek soruları yanıtlamaları istenmiştir. Kod okuma soruları kağıt üzerinde, kod yazma sorusu ise bilgisayar ortamında yanıtlanmıştır. Temel veri kaynağı olarak öğrencilerin sesli düşünme kayıtları, yardımcı veri kaynakları olarak da öğrencilerin kod yazma süreçlerine ilişkin video kayıtları ve kod okuma sorularına verdikleri yazılı yanıtlar kullanılmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerden ikisinin yeni Piagetçi kurama göre duyusalmotor düzeyde, altısının işlem öncesi, beşinin ise somut işlemler döneminde olduğu görülmüştüren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleYeni piagetçi kurama göre bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının soyutlama düzeylerinin ve programlama davranışlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining abstraction levels and programming behaviors of pre-service teachers of information technologies according to the neo-piagetean theoryen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1 - 26
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage26en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid282603en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.languageiso639-1tr-
crisitem.author.dept09.04. Computer Education and Instructional Technology-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Yeni Piagetçi Kurama.pdf752.01 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.