Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44193
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAkkaya, Nevin-
dc.contributor.authorİşci, Cenan-
dc.contributor.authorSusar Kırmızı, Fatma-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:30Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:30Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1301-0085-
dc.identifier.issn1309-0275-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44193-
dc.description.abstractEleştirel düşünce şüpheci, analitik, mantıksal ve bağımsız düşünmedir. Eğitim sisteminin önemli bir yapı taşı olan öğretmenlerin bu konudaki yetkinlikleri oldukça önemlidir. Bu araştırmanın amacı 1. ve 3. sınıfta eğitim görmekte olan öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerilerine ilişkin tutumlarını farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırma öğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye yönelik tutumlarını tespit etmeye yönelik olduğundan bu araştırmada, nicel araştırmada sıkça kullanılan betimsel araştırma yöntemlerinden tarama modeli temele alınmıştır. Bu çalışma 1. ve 3. sınıfta öğrenim görmekte olan sınıf öğretmenliği ve Türkçe öğretmenliği adayları ile yürütülmüştür. Araştırmaya toplamda 691 öğretmen adayı (kız=394, erkek=297) katılmıştır. Araştırmada Saracaloğlu ve Yılmaz (2011) tarafından geliştirilmiş olan “Eleştirel Düşünme Tutum Ölçeği (EDTÖ)” kullanılmıştır. Ölçek toplamda dört boyut ve 19 maddeden oluşmaktadır. Araştırmaya göre öğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye ilişkin tutumları öğrenim gördükleri üniversiteye, öğrenim gördükleri programa, sınıf düzeylerine ve yaşadıkları bölgeye göre herhangi bir farklılık göstermemektedir. Diğer taraftan bir yılda okunan kitap sayısı değişkenine göre öğretmen adaylarının tutumları yılda 21 ve üzeri kitap okuyanlar lehine farklılık göstermektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of pre-service teachers’ attitude toward critical thinking in terms of several variablesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage47 - 63
dc.identifier.startpage47en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid388605en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğretmen Adaylarının.pdf725.64 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.