Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44209
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKocagül Sağlam, Merve-
dc.contributor.authorÜnal Çoban, Gül-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:32Z-
dc.date.available2022-05-17T12:38:32Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.issn1305-3515-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44209-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının fen bilimleri dersinde ençok kullanılan akıl yürütme becerileri konusunda düzeylerinin belirlenmesi için çoktan seçmeli bir testgeliştirmektir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli benimsenmiştir. Testingeliştirilme sürecinde, alan yazında var olan akıl yürütme becerilerine yönelik hazırlanmış diğer çoktanseçmeli testler ve çeşitli kaynaklarda yer alan akıl yürütme becerilerini belirleme amacındaki sorularincelenmiştir. 37 adet sorudan oluşan pilot soru formunun kapsam geçerliği uzman görüşü yoluylasağlanmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda gerçekleştirilen revizyonlardan sonra pilot soru formu üçfarklı devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği bölümünde okuyan 432 öğretmen adayına ve çeşitliokullarda görev yapmakta olan 48 fen bilimleri öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen veriler dahasonra sırasıyla madde analizi ve testin yapı geçerliği için tetrakorik korelasyona dayalı açımlayıcı faktöranalizine tabi tutulmuştur. Madde analizi sonucu ayırtedicilik indeksi 0,30’dan düşük olan on soru testtençıkarılmıştır. Son hali 27 maddeden oluşan testin orta düzeyde güçlüğe (p=0,523) ve yüksek düzeydeayırtediciliğe (rjx =0,480) sahip olduğu belirlenmiştir. Testin KR-20 güvenirlik katsayısı ise .812 olarakbulunmuştur. Testin yapı geçerliği sonucunda ise faktör yükleri .24 ile .77 arasında değişen maddelerintek bir faktör altında toplandıkları belirlenmiştir. Test geliştirme sürecinde elde edilen bulgulargeliştirilen Akıl Yürütme Becerileri Testi’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğinigöstermektediren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Akıl Yürütme Becerileri Testi’nin Geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of Scientific Reasoning Skills Test Towards Inservice and Pre-service Science Teachersen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1496 - 1510-
dc.identifier.startpage1496en_US
dc.identifier.endpage1510en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid329547en_US
dc.identifier.scopusqualityQ3-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Fen Bilimleri Öğretmenleri.pdf953.89 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

274
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

256
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.