Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44209
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kocagül Sağlam, Merve | - |
dc.contributor.author | Ünal Çoban, Gül | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:38:32Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:38:32Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | - |
dc.identifier.issn | 1305-3515 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44209 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, fen bilimleri öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının fen bilimleri dersinde ençok kullanılan akıl yürütme becerileri konusunda düzeylerinin belirlenmesi için çoktan seçmeli bir testgeliştirmektir. Çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli benimsenmiştir. Testingeliştirilme sürecinde, alan yazında var olan akıl yürütme becerilerine yönelik hazırlanmış diğer çoktanseçmeli testler ve çeşitli kaynaklarda yer alan akıl yürütme becerilerini belirleme amacındaki sorularincelenmiştir. 37 adet sorudan oluşan pilot soru formunun kapsam geçerliği uzman görüşü yoluylasağlanmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda gerçekleştirilen revizyonlardan sonra pilot soru formu üçfarklı devlet üniversitesinin fen bilgisi öğretmenliği bölümünde okuyan 432 öğretmen adayına ve çeşitliokullarda görev yapmakta olan 48 fen bilimleri öğretmenine uygulanmıştır. Elde edilen veriler dahasonra sırasıyla madde analizi ve testin yapı geçerliği için tetrakorik korelasyona dayalı açımlayıcı faktöranalizine tabi tutulmuştur. Madde analizi sonucu ayırtedicilik indeksi 0,30’dan düşük olan on soru testtençıkarılmıştır. Son hali 27 maddeden oluşan testin orta düzeyde güçlüğe (p=0,523) ve yüksek düzeydeayırtediciliğe (rjx =0,480) sahip olduğu belirlenmiştir. Testin KR-20 güvenirlik katsayısı ise .812 olarakbulunmuştur. Testin yapı geçerliği sonucunda ise faktör yükleri .24 ile .77 arasında değişen maddelerintek bir faktör altında toplandıkları belirlenmiştir. Test geliştirme sürecinde elde edilen bulgulargeliştirilen Akıl Yürütme Becerileri Testi’nin geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğinigöstermektedir | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Akıl Yürütme Becerileri Testi’nin Geliştirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Development of Scientific Reasoning Skills Test Towards Inservice and Pre-service Science Teachers | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1496 - 1510 | - |
dc.identifier.startpage | 1496 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1510 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 329547 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q3 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Fen Bilimleri Öğretmenleri.pdf | 953.89 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
274
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
256
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.