Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44211
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Çağlar Naci | - |
dc.contributor.author | Özaltun Çelik, Aytuğ | - |
dc.contributor.author | Kula Ünver, Semiha | - |
dc.contributor.author | Bukova Güzel, Esra | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:38:32Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:38:32Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7510 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7758 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44211 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17556/erziefd.441732 | - |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının teknoloji destekli matematiksel modellemesürecindeki eylemlerini Uzaklık Problemi’nin çözümü sürecinde incelemektir. Çalışma, yirmi birortaöğretim matematik öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçüt örnekleme yöntemi ileseçilmiş katılımcılar üçer kişilik yedi çalışma grubuna ayrılmışlar ve araştırmacılar tarafındanhazırlanan Uzaklık Problemi üzerinde çalışmışlardır. Araştırmanın verileri, öğretmen adaylarınınUzaklık Problemi’nin çözümüne ilişkin yaklaşımlarını içeren yazılı cevap kağıtları ve GeoGebraçözüm dosyalarından derlenmiştir. Verilerin analizi, kuramsal çerçeveye bağlı içerik analiziyöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretmen adaylarının matematik ve fizikbilgilerini çözümde kullandıklarını göstermiştir. GeoGebra çözümde modelleme sürecinin ikincibasamağından itibaren rol oynamıştır. Bu çalışmada, GeoGebra matematiksel modellerin cebirselve geometrik gösterimlerinin oluşturulmasında ve bunlar arasındaki ilişkilerin kurularakmatematiksel çözüm ve sonuçlara ulaşılmasında önemli olmuştur. Modeli doğrulamada yalnızcabir grup yazılı cevap kağıdındaki veriler ile GeoGebra’daki verileri karşılaştırılmıştır.Katılımcıların modelleme sürecinde sıkıntı yaşadıkları basamaklarda desteklenmeleri ve onlarateknoloji-matematik-fizik bilgilerini organize edebilecekleri zengin öğrenme ortamlarınınsağlanması önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Matematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Destekli Matematiksel Modelleme Sürecindeki Eylemleri: Uzaklık Problemi | en_US |
dc.title.alternative | Prospective Mathematics Teachers' Actions in Technology-Aided Mathematical Modeling Process: Distance Problem | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 782 - 809 | - |
dc.identifier.startpage | 782 | en_US |
dc.identifier.endpage | 809 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17556/erziefd.441732 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 321088 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Prospective Mathematics.pdf | 814.48 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
70
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.