Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44211
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorÖzaltun Çelik, Aytuğ-
dc.contributor.authorKula Ünver, Semiha-
dc.contributor.authorBukova Güzel, Esra-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:32Z-
dc.date.available2022-05-17T12:38:32Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2148-7510-
dc.identifier.issn2148-7758-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44211-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17556/erziefd.441732-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, matematik öğretmeni adaylarının teknoloji destekli matematiksel modellemesürecindeki eylemlerini Uzaklık Problemi’nin çözümü sürecinde incelemektir. Çalışma, yirmi birortaöğretim matematik öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Ölçüt örnekleme yöntemi ileseçilmiş katılımcılar üçer kişilik yedi çalışma grubuna ayrılmışlar ve araştırmacılar tarafındanhazırlanan Uzaklık Problemi üzerinde çalışmışlardır. Araştırmanın verileri, öğretmen adaylarınınUzaklık Problemi’nin çözümüne ilişkin yaklaşımlarını içeren yazılı cevap kağıtları ve GeoGebraçözüm dosyalarından derlenmiştir. Verilerin analizi, kuramsal çerçeveye bağlı içerik analiziyöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Elde edilen sonuçlar, öğretmen adaylarının matematik ve fizikbilgilerini çözümde kullandıklarını göstermiştir. GeoGebra çözümde modelleme sürecinin ikincibasamağından itibaren rol oynamıştır. Bu çalışmada, GeoGebra matematiksel modellerin cebirselve geometrik gösterimlerinin oluşturulmasında ve bunlar arasındaki ilişkilerin kurularakmatematiksel çözüm ve sonuçlara ulaşılmasında önemli olmuştur. Modeli doğrulamada yalnızcabir grup yazılı cevap kağıdındaki veriler ile GeoGebra’daki verileri karşılaştırılmıştır.Katılımcıların modelleme sürecinde sıkıntı yaşadıkları basamaklarda desteklenmeleri ve onlarateknoloji-matematik-fizik bilgilerini organize edebilecekleri zengin öğrenme ortamlarınınsağlanması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMatematik Öğretmeni Adaylarının Teknoloji Destekli Matematiksel Modelleme Sürecindeki Eylemleri: Uzaklık Problemien_US
dc.title.alternativeProspective Mathematics Teachers' Actions in Technology-Aided Mathematical Modeling Process: Distance Problemen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage782 - 809-
dc.identifier.startpage782en_US
dc.identifier.endpage809en_US
dc.identifier.doi10.17556/erziefd.441732-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid321088en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Prospective Mathematics.pdf814.48 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

70
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

34
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.