Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44222
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Çağlar Naci | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:38:34Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:38:34Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2922 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6985 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44222 | - |
dc.description.abstract | Bilişsel kuramın eğitimde etkili olmasıyla insan davranışları kadar onların altında yatan zihinsel süreçlere de yönelen araştırmacılar, zihnin işlevlerini ve bilişin görevlerini açıklamaya çalışmaktadırlar. İnsanların zihinsel aktiviteleri incelendiğinde, bilişsel eylemlerin yanında o bilişsel eylemleri yönlendiren/yöneten farklı eylemlerin olduğu ve bu farklı eylemlerin beynin farklı yerleri tarafından aktive edildiği görülmektedir. İlk başlarda sezgisel olarak fark edilen bu zihinsel eylemler daha sonra beyinle ilgili çalışmalarla daha net ortaya koyulmaktadır. Üstbiliş olarak tanımlanan bu zihinsel eylemler, günümüzde önemli bir araştırma konusudur. Üstbilişin karmaşıklığı, farklı kuramsal yapı/zihinsel süreçlerle ele alınışı üzerinde çalışılmasını güçleştirmektedir. Üstbiliş yapılandırmacı öğrenmede kavramsal öğrenme için de büyük önem taşımaktadır. Bu doğrultudaçalışmanın amacı, üstbiliş kavramına ilişkin farklı görüşleri bir araya getirerek eleştirel bir bakış sağlamak, öğrenme ve problem çözmede sergilenen eylemlerle üstbilişi örneklendirerek bu alanda çalışanlara üstbilişi açıklamaktır. Bu sayede araştırmacılara üstbiliş ile ilgili kapsamlı bilgi verilerek onların bu alanda daha kapsamlı ve etkili çalışmalarla katkıda bulunmaları planlanmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Üstbiliş kavramına ve problem çözme sürecinde üstbilişin rolüne eleştirel bir bakış | en_US |
dc.title.alternative | A critical overview of metacognition and metacognition’s role in problem solving process | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 0 | en_US |
dc.identifier.issue | 32 | en_US |
dc.identifier.startpage | 87 - 103 | |
dc.identifier.startpage | 87 | en_US |
dc.identifier.endpage | 103 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 287216 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
ÜSTBİLİŞ KAVRAMINA.pdf | 348.15 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
656
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
532
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.