Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞimşek, Selçuk-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:38:36Z
dc.date.available2022-05-17T12:38:36Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.issn1308-2140-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44236-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14467-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmenadaylarının “Karakter ve Değerler Eğitimi Dersi”ne ilişkin metaforalgılarını tespit etmektir. Araştırmada, nitel araştırma desenikullanılmıştır. Araştırma grubunu, 2017-2018 eğitim- öğretim yılındaDenizli’de pedagojik formasyon eğitimi alan ve “Karakter ve DeğerlerEğitimi Dersi”ni seçen 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmaverileri, katılımcıların “Karakter ve Değerler eğitimi dersi .........gibidir.Çünkü.......” cümlesini tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Verilerinanalizinde içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen araştırma bulgularınagöre öğretmen adayları Karakter ve Değerler eğitimi dersine ilişkin 50metafor üretmiştir. Öğretmen adaylarının en çok “hayat bilgisi”, “kalem”metaforunu kullandıkları görülmüştür. Metaforların ortak özellikleridikkate alınarak öğretmen adaylarının ürettikleri metaforlar 10kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler “İnsanı şekillendiren bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Ustalık gerektiren bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Yönlendirici, yön verici bireğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Erken yaşta alınmasıgereken bir eğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Canlı biryapı olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Hayati öneme sahip bireğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Çok yönlü bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Kişilik gelişimi olarak karakterve değerler eğitimi dersi”,ğ“Bilgilendirici bir eğitim olarak karakter vedeğerler eğitimi dersi”, “Değerli bir eğitim olarak karakter ve değerlereğitimi dersi” olarak belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müziken_US
dc.titleKarakter ve değerler eğitimi dersine yönelik algılaren_US
dc.title.alternativePerceptions of character and values educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage1365 - 1388
dc.identifier.startpage1365en_US
dc.identifier.endpage1388en_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14467-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid303363en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
KARAKTER VE DEĞERLER.pdf13.58 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.