Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44236
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Şimşek, Selçuk | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:38:36Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:38:36Z | |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | - |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44236 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14467 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, pedagojik formasyon eğitimi alan öğretmenadaylarının “Karakter ve Değerler Eğitimi Dersi”ne ilişkin metaforalgılarını tespit etmektir. Araştırmada, nitel araştırma desenikullanılmıştır. Araştırma grubunu, 2017-2018 eğitim- öğretim yılındaDenizli’de pedagojik formasyon eğitimi alan ve “Karakter ve DeğerlerEğitimi Dersi”ni seçen 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmaverileri, katılımcıların “Karakter ve Değerler eğitimi dersi .........gibidir.Çünkü.......” cümlesini tamamlamalarıyla elde edilmiştir. Verilerinanalizinde içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen araştırma bulgularınagöre öğretmen adayları Karakter ve Değerler eğitimi dersine ilişkin 50metafor üretmiştir. Öğretmen adaylarının en çok “hayat bilgisi”, “kalem”metaforunu kullandıkları görülmüştür. Metaforların ortak özellikleridikkate alınarak öğretmen adaylarının ürettikleri metaforlar 10kategoride toplanmıştır. Bu kategoriler “İnsanı şekillendiren bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Ustalık gerektiren bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Yönlendirici, yön verici bireğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Erken yaşta alınmasıgereken bir eğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Canlı biryapı olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Hayati öneme sahip bireğitim olarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Çok yönlü bir eğitimolarak karakter ve değerler eğitimi dersi”, “Kişilik gelişimi olarak karakterve değerler eğitimi dersi”,ğ“Bilgilendirici bir eğitim olarak karakter vedeğerler eğitimi dersi”, “Değerli bir eğitim olarak karakter ve değerlereğitimi dersi” olarak belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Müzik | en_US |
dc.title | Karakter ve değerler eğitimi dersine yönelik algılar | en_US |
dc.title.alternative | Perceptions of character and values education | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 27 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1365 - 1388 | |
dc.identifier.startpage | 1365 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1388 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7827/TurkishStudies.14467 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 303363 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
KARAKTER VE DEĞERLER.pdf | 13.58 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
64
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
16
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.