Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44252
Title: Üniversite Öğrencilerinin İkinci Yabancı Dil Olarak Fransızca Öğrenme Profilleri: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen-Edebiyat Fakültesi Örneği
Other Titles: earning Profiles of Undergraduate Students Taking French as A Second Foreign Language: Sample of Pamukkale University Faculty of Education and Faculty Letters and Science
Authors: Kuşçu, Ertan
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi, Fen-EdebiyatFakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nde ve Eğitim Fakültesi, İngilizDili Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin ikinci yabancıdil (L2) Fransızca öğrenme profillerini ortaya koymaktır. Bu çerçevede,ilgili bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin dil öğrenme profillerininbirinci yabancı dil (L1), cinsiyet, sınıf, mezun olunan ortaöğretim kurumugibi çeşitli değişkenlerle aralarında anlamlı bir ilişki olup olmadığıbetimlenmeye çalışılmıştır. Genel tarama modelinin kullanıldığı buaraştırmanın örneklemi 209 (1., 2., 3. ve 4. sınıf) öğrenciden oluşmaktadır.Araştırmanın gerçekleştirilmesinde, Özçelik (2013) tarafından geliştirilen,geçerlik-güvenirlik çalışması yapılan “Yabancı Dil Öğrenme Ölçeği”kullanılmıştır. Ana hatlarıyla öğrencilerin çoğunluğu, gelecek beklentileri,kariyer hedefleri, akademik gelişmeleri takip etme gibi nedenlerle ikinciyabancı dil öğrenimine gereken önemi verdikleri ve bunun sonucunda dilöğrenmeye yönelik etkin bir öğrenme tutumu içinde oldukları gözlemlenmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44252
https://doi.org/10.24106/kefdergi.354635
ISSN: 1300-8811
Appears in Collections:Fen-Edebiyat Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
Üniversite Öğrencilerinin İkinci.pdf383.02 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Download(s)

12
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.