Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44362
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGüneş, Perihan-
dc.contributor.authorYıldırım, Özen-
dc.contributor.authorYılmaz, Miraç-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:40:06Z
dc.date.available2022-05-17T12:40:06Z
dc.date.issued2018-
dc.identifier.issn2148-7456-
dc.identifier.issn2148-7456-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44362-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmenlerin Dereceli Puanlama Anahtarları (DPA)'na yönelik öz yeterliklerini belirleyen geçerli ve güvenilir ölçme aracı geliştirmektir. Dereceli puanlama anahtarları özellikle eğitim ortamlarında öğrencilerin üst düzey zihinsel becerilerine dayalı ortaya koydukları ürünlerin değerlendirilmesi aşamasında kullanılan ölçme araçlarıdır. Öğretmenlerin DPA'ya yönelik öz yeterliklerinin belirlenmesi, onların bu tür araçları ne sıklıkla ve doğru olarak kullandıkları konusunda araştırmacılara bir fikir verebilir. Bu nedenle öz yeterlik değişkenini doğru olarak ölçen bir aracın varlığı gereklidir. Temel araştırma modeline dayalı olan bu araştırmanın örneklemini, ilköğretimde ve ortaöğretimde çalışan 641 öğretmen oluşturmaktadır. Öğretmenlerin dereceli puanlama anahtarına yönelik öz yeterlilik düzeylerini ortaya koymak için 47 maddeden oluşan taslak form hazırlanmıştır. Ölçeğin geçerliğini belirlemek için kapsam geçerliği, temel bileşenler analizi, madde toplam korelasyonu, alt-üst %27'lik gruplar için madde analizi ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Ölçeğin güvenirliği ise iç tutarlılık olarak incelenmiş ve Cronbach alfa değeri ile test edilmiştir. Analizler sonucunda 28 maddeden oluşan ve dört faktörlü bir yapıya sahip ölçek elde edilmiştir. Ölçeğin tamamının ve alt faktörlerinin iç tutarlılık katsayısı oldukça yüksektir. Bu ölçeğe dayalı olarak araştırmacılar öğretmenlerin öz yeterliği ile eğitimde önemli rol oynayan farklı değişkenler arasındaki ilişkiler incelenebilirler. Ayrıca öğretmenlerin DPA'ya yönelik öz yeterlilik düzeyleri belirlenerek DPA'ların kullanım amaçlarına dayalı karşılaştırmalı çalışmalar yapılabiliren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofInternational Journal of Assessment Tools in Educationen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDereceli Puanlama Anahtarına Yönelik Öz-Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage187 - 200
dc.identifier.startpage187en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid278082en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextnone-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextNo Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

30
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.