Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44378
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Emel Sarıtaş | - |
dc.contributor.author | Şahin, Ümran | - |
dc.contributor.author | Çatalbaş, Gülsüm | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:40:46Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:40:46Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 2148-2624 | - |
dc.identifier.issn | 2148-2624 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44378 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.5m | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı ilkokul düzeyinde olup BİLSEM’de öğrencisi olan velilerin BİLSEM ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Çocuğu ilkokul düzeyinde ve BİLSEM’de eğitim almaya hak kazanan velilerin BİLSEM ile ilgili görüşlerini, onların deneyimlerine dayalı olarak açıklamaya çalışan bu araştırmada fenemoloji deseninden yararlanılmıştır. Araştırmada gönüllü 10 veli ile görüşmeler yapılmıştır. Katılımcı velilerin seçiminde farklı sınıf düzeyinde BİLSEM’de öğrencisi olan, farklı yaş ve meslek grubundaki velilerin olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmanın verileri, veliler ile yapılan görüşmeler yoluyla toplanmış ve betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; Velilerin Gözüyle BİLSEM ana teması altında; “BİLSEM’li olmak” “BİLSEM katkıları”, “BİLSEM’e yönelik sorunlar” ve “BİLSEM’e yönelik öneriler” olmak üzere dört temaya ulaşılmıştır. Veliler çocuklarının BİLSEM’de olmasından dolayı gurur duyduklarını ve çocuklarının da orada olmaktan mutluluk duyduklarını belirtmişlerdir. BİLSEM programlarının çocukların yaratıcılıklarını geliştirebilecek farklı etkinlikler içermesi gerektiğini, veliler ile daha fazla iletişim içerisinde olunmasını istediklerini, BİLSEM öğretmenlerinin seçiminde farklı kriterler olması gerektiğini, BİLSEM binalarının fiziki donanım ve yapısı açısından da yetersiz gördüklerini belirtmişlerdir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Velilerin Gözüyle BİLSEM | en_US |
dc.title.alternative | Science and Art Centers (SAC) According to the Parents | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 7 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 114 - 133 | en_US |
dc.identifier.endpage | 133 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.5m | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 329724 | en_US |
dc.identifier.wos | WOS:000461078400005 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / WoS Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Velilerin Gözüyle BİLSEM.pdf | 1.19 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
100
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
40
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.