Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44387
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDoğan, Birsen-
dc.contributor.authorÇermik, Hülya-
dc.contributor.authorAteş, Seyit-
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:40:47Z
dc.date.available2022-05-17T12:40:47Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44387-
dc.description.abstractOkuma çemberleri, aynı öykü, şiir ya da kitabı okumak için bir araya gelen öğrencilerinoluşturdukları gruplardır. Gruplarda üstlendikleri rollerin gereği olarak öğrenciler, okumaçemberlerinde pek çok etkinlik yapmaktadırlar. Bu roller, temel ve seçimlik roller olmak üzere ikigrupta toplanabilir. Temel roller, sorgulayıcı, bağ kurucu, okuma aydınlatıcısı, ressamdır. Seçimlikroller ise özetleyici, sözcük avcısı, hareket izcisi, karakter çözümleyici ve tahmin edici gibi rollerdir.Rollerin gereği olarak yapılan işler, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal yönlerinin gelişiminisağlamaktadır. Bu çalışmada öğretmen adaylarının okuma çemberlerinde üstlenmiş olduklarırollere ilişkin görüşleri ortaya çıkarılmıştır. Araştırma bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesininsınıf eğitimi anabilim dalında öğenim gören toplam 21 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Üçaylık süreler ve altı kitabı içeren okuma çemberleri uygulamalarından sonra olmak üzere dokuzayda toplam üç defa öğretmen adaylarının belirttikleri görüşlerden elde edilen veriler, içerikanalizine tabi tutulmuştur. Ulaşılan bulgular ilgili literatür bağlamında tartışılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde Üstlendikleri Rollere İlişkin Görüşlerien_US
dc.title.alternativePreservice Teachers’ Views on the Roles They Took in Literature Circlesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage141 - 157
dc.identifier.startpage141en_US
dc.identifier.endpage157en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid359650en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde.pdf441.56 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

106
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.