Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44399
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Hıdıroğlu, Çağlar Naci | - |
dc.contributor.author | Tuncel, İbrahim | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:40:49Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:40:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 1309-0682 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44399 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.29329/mjer.2019.185.14 | - |
dc.description.abstract | Çalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf matematik dersi öğretim programının kesirler ünitesinideğerlendirmektir. Çalışmada, hedef yönelimli ve niteliksel değerlendirme anlayışlarının üstün taraflarındanyararlanılarak ve eksik yönleri ortadan kaldırılarak pragmatik değerlendirme anlayışı benimsenmiştir. Karmayöntem araştırma türlerinden eş zamanlı çeşitleme deseniyle yürütülen çalışmanın nicel verileri için, oranlı kümeörnekleme yöntemiyle Denizli ilinin Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde 2014-2015 eğitim ve öğretimyılında beşinci sınıfta öğrenim gören 400 öğrenci belirlenmiştir. Nitel veriler için ölçüt ve maksimum çeşitlilikörnekleme yöntemiyle altı öğretmen ve 12 öğrenci belirlenmiştir. Araştırmanın veri toplama araçları, kesirlerünitesi başarı testi, yarı yapılandırılmış öğretmen görüşme formu, öğrenci odak grup görüşme formu, yarıyapılandırılmış gözlem formu ve önkoşul ilişkilere yönelik uzman görüşme formudur. Nicel verilerin analizindebetimsel ve vardamsal istatistikten (t testi ve tetrakorik korelasyon); nitel verilerin analizinde içerik analizindenyararlanılmıştır. Kesirler ünitesine ilişkin alınan eğitimin sonunda 18 kazanımdan beşinde (2., 3., 5., 10., 14.)%75 düzeyinde öğrenme gerçekleşmiş ve kesirler ünitesindeki kazanımların düşük düzeyde (%28 düzeyi)ulaşılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kazanımların ulaşılabilirliğinin düşük olmasının nedenlerinden ikisininöğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları ve öğretmenlerin öğrenci ön bilgileri dikkate almadangerçekleştirdikleri öğrenme süreci olduğu belirlenmiştir. Kesirler ünitesindeki kazanımlar arasında önkoşulilişkiler anlamlı düzeyde çıkmıştır. Kesirler ünitesi için daha farklı kazanımlarla oluşturulmuş daha etkiliöğrenme ortamları tasarlanabilir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel | en_US |
dc.title | Ortaokul Beşinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Kesirler Ünitesinin Değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | Evaluation of Fractions Unit of Secondary School Fifth Grades’ Mathematics Curriculum | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 27 | en_US |
dc.identifier.startpage | 313 - 365 | |
dc.identifier.startpage | 313 | en_US |
dc.identifier.endpage | 365 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.29329/mjer.2019.185.14 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 331494 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Ortaokul Besinci Sinif Matematik.pdf | 1.57 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
158
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
870
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.