Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44399
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHıdıroğlu, Çağlar Naci-
dc.contributor.authorTuncel, İbrahim-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:40:49Z
dc.date.available2022-05-17T12:40:49Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1309-0682-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44399-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2019.185.14-
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, ortaokul beşinci sınıf matematik dersi öğretim programının kesirler ünitesinideğerlendirmektir. Çalışmada, hedef yönelimli ve niteliksel değerlendirme anlayışlarının üstün taraflarındanyararlanılarak ve eksik yönleri ortadan kaldırılarak pragmatik değerlendirme anlayışı benimsenmiştir. Karmayöntem araştırma türlerinden eş zamanlı çeşitleme deseniyle yürütülen çalışmanın nicel verileri için, oranlı kümeörnekleme yöntemiyle Denizli ilinin Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde 2014-2015 eğitim ve öğretimyılında beşinci sınıfta öğrenim gören 400 öğrenci belirlenmiştir. Nitel veriler için ölçüt ve maksimum çeşitlilikörnekleme yöntemiyle altı öğretmen ve 12 öğrenci belirlenmiştir. Araştırmanın veri toplama araçları, kesirlerünitesi başarı testi, yarı yapılandırılmış öğretmen görüşme formu, öğrenci odak grup görüşme formu, yarıyapılandırılmış gözlem formu ve önkoşul ilişkilere yönelik uzman görüşme formudur. Nicel verilerin analizindebetimsel ve vardamsal istatistikten (t testi ve tetrakorik korelasyon); nitel verilerin analizinde içerik analizindenyararlanılmıştır. Kesirler ünitesine ilişkin alınan eğitimin sonunda 18 kazanımdan beşinde (2., 3., 5., 10., 14.)%75 düzeyinde öğrenme gerçekleşmiş ve kesirler ünitesindeki kazanımların düşük düzeyde (%28 düzeyi)ulaşılabilir olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kazanımların ulaşılabilirliğinin düşük olmasının nedenlerinden ikisininöğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgıları ve öğretmenlerin öğrenci ön bilgileri dikkate almadangerçekleştirdikleri öğrenme süreci olduğu belirlenmiştir. Kesirler ünitesindeki kazanımlar arasında önkoşulilişkiler anlamlı düzeyde çıkmıştır. Kesirler ünitesi için daha farklı kazanımlarla oluşturulmuş daha etkiliöğrenme ortamları tasarlanabilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMatematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleOrtaokul Beşinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programının Kesirler Ünitesinin Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of Fractions Unit of Secondary School Fifth Grades’ Mathematics Curriculumen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage313 - 365
dc.identifier.startpage313en_US
dc.identifier.endpage365en_US
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2019.185.14-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid331494en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Ortaokul Besinci Sinif Matematik.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

158
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

870
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.