Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44437
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çelik, Reyhan | - |
dc.contributor.author | Kalkan, Ömür Kaya | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:40:54Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:40:54Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 1307-4474 | - |
dc.identifier.issn | 1307-4474 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44437 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.12984/egeefd.628810 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimliği algılarını belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırmanın verileri, 2018-2019 Güz yarıyılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 577 öğretmen adayı ve pedagojik formasyon sertifika programına kayıtlı 502 öğretmen adayı olmak üzere, toplam 1.079 katılımcıdan uygun örnekleme yöntemiyle elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak Arpacı ve Bardakçı (2015) tarafından Türkçe’ye uyarlanan Meslek Öncesi Öğretmen Kimliği Ölçeği (MÖÖKÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları tüm öğretmen adaylarının yüksek düzeyde meslek öncesi öğretmen kimliği algısına sahip olduklarını ortaya koymuştur. Bunun yanı sıra, öğretmen adaylarının meslek öncesi öğretmen kimliği algıları cinsiyet, fakülte, bölüm ve eğitim fakültesi sınıf düzeylerine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Araştırma sonuçları öğretmen eğitimi program tasarımlarında, öğretmen meslek kimliğinin dikkate alınması gerektiğine vurgu yapmaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ege Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarının Meslek Öncesi Öğretmen Kimliği Algıları: Pamukkale Üniversitesi Örneği | en_US |
dc.title.alternative | Perception of the Pre-service Teachers on the Early Teacher Identity: Pamukkale University Case | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 351 - 365 | - |
dc.identifier.startpage | 351 | en_US |
dc.identifier.endpage | 365 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.12984/egeefd.628810 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 499355 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
document.pdf | 676.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
98
checked on Mar 4, 2025
Download(s)
92
checked on Mar 4, 2025
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.