Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44453
Title: Havayolu İşletmeleri Sadakat Programlarının Değerlendirilmesi
Other Titles: Evaluation of Airline Loyalty Programs
Authors: Sayman, Ezgi
Bayram, Murat
Abstract: 2000’li yıllardan sonra hava taşımacılığı hızlı ve kolay ulaşım hizmeti sunarak önemli bir büyümetrendi yakalamıştır. İşletmelerde ortaya çıkan rekabet sonucunda işletme için müşterilerini eldetutmak önemli bir durum haline gelmiştir. Bu nedenle müşterilere ve aynı zamanda işletme içinde fayda sağlayan sadakat programları değerlidir. Bu kapsamda çalışmada, 2019 yılının en iyi onhavayolu işletmelerinin müşterilerine sunmuş oldukları sadakat programlarının içerikleriincelenmiştir. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada ikincil veri türlerindenyararlanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma bulgularına göre sadakat yaratmada farklılıkoluşturan uygulamalar; evcil hayvan ile seyahat imkânının sonucunda puan kazanma, dilokullarında puan kazanıp kullanma ve sağlıkta çocukları mutlu etmek adına kazanılan millerideğerlendirme imkânının sunulmasıdır. Ayrıca en sık kullanılan sadakat programıuygulamalarında klasik biçimde kazanılan puan ve milleri bir sonraki uçuşta kullanmak yerineayrıca farklı işletmelerde de kullanılmasına fırsat vermeleri olduğu ortaya konulmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44453
https://doi.org/10.26677/TR1010.2019.250
ISSN: 2587-0890
2587-0890
Appears in Collections:TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Turizm Fakültesi Koleksiyonu

Files in This Item:
File SizeFormat 
Havayolu İşletmeleri Sadakat Programlarının.pdf242.45 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.