Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44459
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKapıkıran, Şahin-
dc.contributor.authorSusar Kırmızı, Fatma-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:40:56Z
dc.date.available2022-05-17T12:40:56Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2149-0767-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44459-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31592/aeusbed.585328-
dc.description.abstractİnsanın doğasında var olan okuma duygusu onu keşfetmeye yönlendirirken icatlar ve yenilikler üretmesine de yardımcı olmuştur. Okuma alışkanlığı, merak duygusunun gelişmesinde oldukça önemli bir role sahiptir. Okuma, bireyin kendi kişiliğini, doğrularını değerlerini oluşturmasında etkili olduğu gibi olayları değerlendirmede farklı bakış açıları kazanmasında da yardımcı olur. Öğretmen adaylarında var olan okuma alışkanlığı ve merak duygusu mesleğe başladıktan sonra öğrencilerin kimlik gelişimine de olumlu yönde etki edebilmektedir. Bu araştırmanın amacı okulöncesi ve sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim gören öğretmen adaylarının merak ve keşfetmeye ilişkin algıları ile okuma alışkanlığına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği ve Okul Öncesi Eğitimi programlarında, 1. ve 3. sınıfta öğrenim görmekte olan 222 (167 kadın, 55 erkek) öğretmen adayıdır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde “Merak ve Keşfetme Ölçeği (MK)” ile “Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği (ÖRAKOT)” kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının merak ve keşfetme algıları ile kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları arasında ortalama düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kadın öğrencilerin kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumları erkek öğrencilerin tutumlarına oranla daha olumludur. Okuma alışkanlığına yönelik tutum az okuyan öğrencilere göre çok okuyanlarda daha yüksektir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAhi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Merak ve Keşfetme Algıları ile Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativePre-service Teachers' Perceptions of Curiosity and Discovery the Relationship Between Attitudes Towards Reading Habitsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage251 - 265
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.endpage265en_US
dc.identifier.doi10.31592/aeusbed.585328-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid366286en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğretmen Adaylarının Merak.pdf241.22 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

264
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

186
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.