Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44496
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYılmaz, Atakan-
dc.contributor.authorSabırlı, Ramazan-
dc.contributor.authorSeyit, Murat-
dc.contributor.authorÖzen, Murat-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:41:00Z
dc.date.available2022-05-17T12:41:00Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1300-2694-
dc.identifier.issn2587-0351-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44496-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5505/vtd.2019.59480-
dc.description.abstractAmaç: Çalışmamızın amacı, geleceğin doktor adaylarıolan tıp fakültesi öğrencilerinin ani kardiyak arrestgeliştiği durumlarda 112 acil yardım ambulans ekipleriolay yerine ulaşmadan TYD’ye hemen başlayabilmeözgüvenlerini ve bu konu ile ilgili bilgi ve beceridüzeylerini belirlemektir.Gereç ve Yöntem: Çalışmamıza Pamukkale ÜniversitesiTıp Fakültesi 2014-2015 öğretim yılında 1.-2.-3. sınıflardaöğrenim gören 289 öğrenci alınmıştır. Cinsiyet, ehliyetsahibi olup olmama, sporla ilgilenme, önceden sözeleğitim alma, üniversitede sözel eğitim almış olma,üniversitede maket üzerinde KPR eğitimi almış olmanınbası yeri, bası derinliği, bası hızı, bası ritmi puanlarınaetkisi araştırılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin 159’u (%55,1) kız, 130’u (%44,9)erkekti. Ehliyeti olan öğrenci sayısı 151’di (%52,2).Çalışma öncesinde üniversitede sözel eğitim alanöğrencilerin bası yeri puanları eğitim almayan öğrencileregöre istatistiksel olarak anlamlı şekilde yükseksaptanmıştır (p=0,003). Çalışma öncesinde üniversitedemaket eğitimi alan öğrencilerin bası yeri puanları eğitimalmayan öğrencilere göre istatistiksel olarak anlamlışekilde yüksek saptanmıştır (p=0,009).Sonuç: Sonuç olarak yaşadıkları bölgelerde çoğu zamanolay yerine sağlık profesyonellerinden daha hızlıulaşabilecek tıp fakültesi öğrencilerine TYD eğitimleriöğrenim hayatlarının ilk yıllarından başlayarak verilmeli,bilgi ve becerileri artırılması sağlanmalıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofVan Tıp Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTemel Yaşam Desteği (TYD) Eğitimi Alan Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Bilgi ve Beceri Düzeylerien_US
dc.title.alternativeKnowledge and Skill Levels of the Medical Students with Basic Life Support (BLS) Educationen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume26en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage324 - 330
dc.identifier.startpage324en_US
dc.identifier.endpage330en_US
dc.identifier.doi10.5505/vtd.2019.59480-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid347503en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Temel Yaşam Desteği.pdf411.57 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on May 27, 2024

Download(s)

312
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.