Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44562
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAydın, Mithat-
dc.contributor.authorÇelik, Türkan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:41:53Z
dc.date.available2022-05-17T12:41:53Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1302-8944-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44562-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.488456-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul öğrenci velilerininsosyal medyanın yarar ve risklerine ilişkin görüşleriniincelemektir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitelaraştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verileri2014-2015 eğitim-öğretim yılı Denizli merkezortaokullarında öğrenim gören 50 öğrenci velisinden eldeedilmiştir. Velilerle birebir görüşmeler yapılarak toplananveriler içerik analizine göre çözümlenmiş ve ulaşılanbulgulara göre öneriler sunulmuştur. Araştırmanınsonucuna göre sosyal medyanın yararlarına ilişkin;iletişim, eğlence- sosyalleşme, eğitime katkı, bilgikaynaklarına erişme, hayatını kolaylaştırması, duyarlılıkkazanma ve varoluş ortamı sunma gibi alt temalar ortayaçıkarken; risklerine yönelik ise; psikolojik sıkıntılar,hayatını zorlaştırdığı, değerlerin yozlaşması, kontrolsüzsosyalleşme, sağlı-fiziksel, suça maruz kalma –yönelmeve şiddete maruz kalma gibi bulgulara rastlanmıştır.Veliler sosyal medyadan daha fazla yararlanmak verisklerini en aza indirmek için ise bazı önerilersunmuşlardır. Velilere önerilerde temkinli yaklaşmak,rehberlik etme, sınırlandırmak; öğrencilere önerilerdebilinçli kullanmak, sınırlandırmak, temkinli hareketetmek, sosyalleşmek; öğretmenlere önerilerde eğitimeentegre, rehberlik, anlayış; medyaya önerilerde isebilinçlendirmek, rehberlik ve sınırlandırmak gibi alttemaların ortaya çıktığı sonucuna varılmıştır. Busonuçlardan hareketle velilerin, çocukları için sosyalmedyayı birçok açıdan faydalı görmenin yanında risklerikonusunda tedirgin oldukları görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleVelilerin gözünden sosyal medyanın ortaokul öğrencileri açısından yarar ve risklerien_US
dc.title.alternativeBenefits and risks of social media for middle school pupils from the perspectives of parentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue50en_US
dc.identifier.startpage110 - 135
dc.identifier.startpage110en_US
dc.identifier.endpage135en_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.488456-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid398070en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
VELĠLERĠN GÖZÜNDEN.pdf672.99 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.