Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44567
Title: Sınıf öğretmeni adaylarının iletişim becerileri ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki [Article]
Other Titles: The relationship between primary school teacher candidates’ communication skills and empathetic tendency levels [Article]
Authors: Günönü Kurt, Senem
Saritaş, Emel
Abstract: Bu araştırmanın amacı, Pamukkale Üniversitesi Eğitim FakültesiTemel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalının dördüncü sınıfındaöğrenim gören öğretmen adaylarının iletişim becerileri ile empatik eğilimdüzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 eğitim öğretim yılı Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi SınıfEğitimi Anabilim Dalı dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Buçalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri ileiletişim becerilerinin öğretmen adaylarının mezun olunan lise türü,cinsiyetleri, anne baba eğitim durumları, kardeş sayısı ve öğretmenlikmesleğini seçmedeki sebeplerine göre farklılaşıp farklılaşmadığıaraştırılmıştır. Araştırmada var olan bir durum betimlenmeye ve bunabağlı olarak değişkenlerin birbirleriyle ne düzeyde ilişkili olduğu ortayakonmaya çalışılmıştır. Araştırmanın modeli genel tarama modellerindenilişkisel tarama modeli olan betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada veritoplama aracı olarak Spreng ve arkadaşları (2009) tarafından bireylerinempati düzeylerini ölçme amacıyla geliştirilmiş ve Türkçe uyarlamasıTotan, Doğan ve Sapmaz (2012) tarafından yapılmış “Toronto EmpatikEğilim Ölçeği” ile Korkut (1996) tarafından geliştirilen "İletişimBecerilerini Değerlendirme Ölçeği’’(İBDÖ) kullanılmıştır. Araştırmabulgularına göre sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilim düzeyleri veiletişim becerilerinin cinsiyetlerine, mezun oldukları okul türüne, kardeşsayısına, anne baba eğitim durumlarına ve öğretmenlik mesleğiniseçmedeki sebepler değişkenlerine göre anlamlı düzeyde bir farklılığarastlanmamıştır. Sınıf öğretmeni adaylarının empatik eğilimleri ileiletişim becerileri toplam puanları arasında olumlu yönde anlamlı birilişki bulunmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44567
https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.29155
ISSN: 2667-5609
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
SINIF ÖĞRETMEN.pdf551.88 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

38
checked on May 27, 2024

Download(s)

42
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.