Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44584
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞahin, Ümran-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:41:56Z
dc.date.available2022-05-17T12:41:56Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1305-2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44584-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.23891/efdyyu.2019.117-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; düzey derslikleri uygulaması hakkında velilerin bilgilerini ve bu uygulamanın çocuklarına akademik, sosyal ve psikolojik açısından etkileri hakkındaki düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Veriler, velilerle yapılan görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan veliler açısından düzey derslikleri uygulamasına ilişkin görüşler; “Düzey Dersliklerinin Anlamı”, “Düzey Dersliği Oluşturma Ölçütleri”, “Düzey Derslikleri Uygulamasının Olumlu ve Olumsuz Yönleri” ve “Uygulamaya İlişkin Velilerin Düşünceleri” adıyla dört ana temadan oluşmaktadır. Düzey derslikleri, veliler tarafından akademik olarak yakın başarı gösteren öğrencileri gruplandırma olarak tanımlanmaktadır. Düzey dersliği oluşturma ölçütleri temasında ise veliler öğrencilerin akademik başarılarının yanında öğrenci hal ve tutumlarının, öğretmen kanaatlerinin, sanatsal ve sportif faaliyetlerdeki başarıların da dikkate alınması gerektiğini vurgulamışlardır. Düzey derslikleri uygulamasının olumlu ve olumsuz yönleri temasında ise veliler uygulamanın çocuklarının kendi bilişsel hızlarında öğrenmeleri açısından etkin olduğunu ancak arkadaşlık ilişkileri ve çocuklarda kaygı, stres oluşturması açısından olumsuzluklarını vurgulamışlardır. Uygulamanın ilişkin velilerin düşünceleri teması pozitif ve negatif düşünce alt temalarında ele alınmıştıren_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDüzey Derslikleri Uygulamasına Yönelik Veli Görüşlerien_US
dc.title.alternativeThe Implementation of Ability Grouping According to Parent Viewsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage27 - 48
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.identifier.doi10.23891/efdyyu.2019.117-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid328587en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Düzey Derslikleri Uygulamasına Yönelik.pdf435.36 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

42
checked on May 27, 2024

Download(s)

18
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.