Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44584
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Şahin, Ümran | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:41:56Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:41:56Z | |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 1305-2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44584 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.23891/efdyyu.2019.117 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; düzey derslikleri uygulaması hakkında velilerin bilgilerini ve bu uygulamanın çocuklarına akademik, sosyal ve psikolojik açısından etkileri hakkındaki düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu araştırmada fenomenoloji deseninden yararlanılmıştır. Veriler, velilerle yapılan görüşmeler yoluyla toplanmış ve içerik analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmaya katılan veliler açısından düzey derslikleri uygulamasına ilişkin görüşler; “Düzey Dersliklerinin Anlamı”, “Düzey Dersliği Oluşturma Ölçütleri”, “Düzey Derslikleri Uygulamasının Olumlu ve Olumsuz Yönleri” ve “Uygulamaya İlişkin Velilerin Düşünceleri” adıyla dört ana temadan oluşmaktadır. Düzey derslikleri, veliler tarafından akademik olarak yakın başarı gösteren öğrencileri gruplandırma olarak tanımlanmaktadır. Düzey dersliği oluşturma ölçütleri temasında ise veliler öğrencilerin akademik başarılarının yanında öğrenci hal ve tutumlarının, öğretmen kanaatlerinin, sanatsal ve sportif faaliyetlerdeki başarıların da dikkate alınması gerektiğini vurgulamışlardır. Düzey derslikleri uygulamasının olumlu ve olumsuz yönleri temasında ise veliler uygulamanın çocuklarının kendi bilişsel hızlarında öğrenmeleri açısından etkin olduğunu ancak arkadaşlık ilişkileri ve çocuklarda kaygı, stres oluşturması açısından olumsuzluklarını vurgulamışlardır. Uygulamanın ilişkin velilerin düşünceleri teması pozitif ve negatif düşünce alt temalarında ele alınmıştır | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Düzey Derslikleri Uygulamasına Yönelik Veli Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | The Implementation of Ability Grouping According to Parent Views | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 27 - 48 | |
dc.identifier.startpage | 27 | en_US |
dc.identifier.endpage | 48 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.23891/efdyyu.2019.117 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 328587 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Düzey Derslikleri Uygulamasına Yönelik.pdf | 435.36 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
54
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
24
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.